2012年6月20日水曜日

Тэмдэглэл 75: Өмнөговийн семинар ~Эхний өдөр, Нээлттэй хичээл~

3 сарын 9 өдөр - Семинар. Өмнөх өдөр нь бэлтгэл хийх байсан боловч тодорхой шалтгаануудын улмаас амжаагүй учир өглөө эрт бэлтгэлээ хийлээ. Хурлын зааланд хичээл заах байсан учир ширээ сандал, проектор, дүрс бичлэгийн камер, самбар, цаг гэх зэрэг олон зүйлийг зөөн ангиа бэлдлээ. Бүгдээрээ хамтдаа хийсэн болохоор тийм ч их цагорсонгүй. (Хэн нэг нь “одоохон” гээд алга болвол цаг илүү зарцуулна шүү дээ)

 Бэлтгэл хангагдаж дууссаны дараа, өнөөдрийн хийх ажлаа шалган, өөрөө өөрсдийхөө ажлаа тус тусдаа хийж эхлэнэ. Энэ өдөр үдээс өмнө, үдээс хойш адил зүйл хийхээр төлөвлөгдлөө. За ингээд тэсэн ядан хүлээсэн мөч ирлээ.

Ингээд багаар багш нар цуглаад ирэхэд нь би бага сургуульд заавал уншдаг байсан зурагт ном болох “Анги бол ондоо газар”ыг слайдаар монгол хэл дээр танилцууллаа.
За ингээд бидний 1 сар гаран бэлтгэсэн хичээлийн судалгааны цуглуулж нэгтгэсэн зүйлээ бусдад танилцуулах мөч ирлээ. 4-р ангид байгалийн ухаанаар ”Нарны аймаг”, 2-р анги Дүрслэх урлагаар ”Гоё могой хийцгээе”, 5-р ангид “Илбийн тоог олцгооё”  гэсэн хичээл байлаа.
Аль ч хичээл нь дахин дахин судлагдсан хичээл. Өнөөдрийн семинарт зориулагдсан хичээл. Хичээл зааж буй багш хүүхдүүдтэй харилцан ярилцангаа хичээлээ явууллаа.

“Үнэхээр үү?”, “Яагаад”, “Энэ юу шиг харагдаж байна вэ? “ хэмээн үргэлж хүүхдийн дур сонирхлыг нь төрөхөөр үг байж, бодитоор хийж үзэн .... хүүхдүүдийг оролцуулсан хичээл болж байлаа.

Хичээлийн дараа хичээл тус бүр дээр хэлэлцүүлэг өрнөлөө.Энэд хичээл заасан багшаас хичээлээ эргэн харсан дүгнэлт байж, хичээлд суусан багш нараас ч янз бүрийн санал хүсэлт байлаа. Энэ санал гайхалтай байсан.”Энэ хэсэг яг болж байсан” ”Энэ дээр би байсан бол ингэх байсан байх аа?” ”үүн дээрээс ийм юм сурч авлаа” зэрэг сайн тал болон сайжруулах талаар санал гаран олон багш нар саналаа хэлсэн юм. Агуулга нь ч гэсэн гайхалтай байсан.

Би хамгийн мэдрэмжтэй нь “Багшийн ярьж байгаагаас хүүхдийн ярих цаг их байхыг илүү анхаарах ёстой” гэсэн яриаг байсан гэж бодсон. Энэнд анхаарах багш хир зэрэг байгаа бол оо. Япон багш ч гэсэн адилхан гэж болно. Өөрийн хүслээр багш болсноос хойш анзаарах зүйлүүдийн нэг нь энэ байсан. Үүнийг анзаарах хүртэл нилээд хугацаа зарцуулагдсан.

Бид бүхэн энэ хэлэлцүүлэг дээр ярилцсан зүйлээ үдээс хойших хичээл дээр хэрэгжүүлэхээр бодон, иймэрхүү байдалтай эхний өдөр маань өнгөрлөө...

Сүүлд нь анкет бөглүүлж авлаа. Энэ өдрийн хичээлд оролцсон хүн нийтдээ 46 багш байсан бөгөөд, үдээс өмнө үдээс хойш адилхан хичээл байсан ч бүх багш нар оролцлоо. Эндээс харахад энэ нутгийн багш нарын байдлыг ойлгоход амар байсан бөгөөд гайхалтай !







75回 南ゴビセミナー ~1日目、公開授業~



 39日、セミナー当日。前日、会場設営をする予定だったが、諸事情により出来ず、早朝よりみんなで会場を設営した。会場は教室ではなく、講堂。そのため、作業を分担して、子どもの机・椅子、黒板、プロジェクターや記録用ビデオ、時計などなど多くの物をそれぞれの場所より搬入し、設営をした。みんなですると時間はそうかからない。(誰かが、ちょっとくらいって思ってサボってしまうと時間は必要以上にかかってしまうのだ。)

会場設営を確認後、今日の流れをみんなで確認。そして、それぞれ自分の仕事を始める受付が開始され、いよいよ始まった。

少し、先生方が集まったところで、私が小学校で必ず子どもたちに読んでいた絵本「教室は間違うところだ」をスライドでモンゴル語にして紹介をした。

さてさて、私たちの1か月以上かけた授業研究の集大成を披露するときが来た。4年生の理科「太陽系」、2年生の図工「素敵なへびを作ろう」、5年生「魔法の数字を探そう」の授業だった。

どの授業も検討に検討を重ね、今日を迎えた授業。授業者も目の前の子どもたちと対話をしながら、授業を進めた。「本当?」「なんで?」「これは何に見える?」常に子どもたちの興味・関心をひくような言葉であり、探究心を揺さぶるような言葉をかけ、実際に、試してみたり、作ってみたり。。。子どもたちの活動を取り入れた授業だった。

授業の後、各授業について、討議会が行われた。ここでは、授業者からの振り返りなどがあり、授業を見られた先生方から様々な意見が出されました。この意見が、素晴らしかったこと。「ここが、こうだから良かった。」「ここは私ならば、こうするかな?」「こういうことを学んだ」と常に具体的な長所や改善点が出され、多くの先生方が意見を述べてくださった。その内容も素晴らしい。

私が一番、鋭い!って思ったのは「先生の話す時間より子どもが話す時間を多くすることが望ましいと思った」という発言だった。ここに気付ける教師は、何人いるだろうか?日本の先生でも同じことが言える。自分自身も教師になってから、気付くまでに時間はかかったことの一つだった。

私たちは、この討議会で得た意見を午後の授業に活かすことを考え、午後の公開授業に臨んだ。

そうやって、1日目は過ぎて行った。。。。

最後にアンケートを書いていただいた。本日の参加者、46名。中には、午前も午後も参加してくださった先生もいた。同じ授業内容をするのがわかっているのに、午前も午後も参加する先生がいたということでも、ここの先生方の姿勢が読み取れる。素晴らしい!


0 件のコメント:

コメントを投稿