2012年7月17日火曜日

Тэмдэглэл 77: Өмнөговийн семинарын 2 дахь өдөр, --- ② ---


  Өдрийн амралт  Үдээс хойш мөн семинар.

  Гэдэс цадаад ирэхээр нойр хүрнэ. Энэ нь физологийн үзэгдэл. Яах ч аргагүй юм. Үдээс хойш семинараа эхлэхдээ бүгдээрээ радио дасгал хийн нойроо сэргээлээ.

  Тооны хичээлийн бэлтгэл судалгааны танилцуулга. Энэ удаа би явууллаа. Хичээлийн сэдвээр Плита сонгосон юм. Бэлтгэсэн поверпойнт /powerpoint /-доо фото зураг болон зураг оруулж өглөө. Поверпойнтоор бэлдсэн материалаа цаасаар хэвлэн тараав. Тараах материал дээр өөрт хэрэгтэй гэсэн зүйлээ бодож бичих, өөрийн гэсэн материал хийлгэх нь зорилго байсан юм. Хүний бичсэн юмыг уншихаас илүү өөрөө сэтгэн хийсэн зүйл нь мартагдахад удаан байдаг учраас тараах материалд тэмдэглэл хийлгэх зорилго тависан.

  Энэ удаагийн сэдэв плита нь удаан ойлголттой хүүхэд ч гэсэн нүд болон үйл хөдлөлөөр тогтоох ... өөрөө өөрөө батлан бодитоор биеэрээ суралцаж чадах юм. Тэгээд нэмэх хасах үйлдэл дээр ч гэсэн 1-4 анги хүртэл хэрэглэж болно. Энэ удаагийн семинар дээр танилцуулж амжаагүй ч үржих, хуваах хурдны бодлого дээр ашиглаж болох болохоор плита нь их сайн материал болно гэж би бодож байна. Төгсгөлд нь өнгийн цаас ашиглан хийж болох талаар танилцууллаа. Энэ нь нэг хийчихвэл дараа дараа хэрэглэх тул тохиромжтой юм. Өмнөговийн багш нарын дунд ийм маягаар хэрэгжүүлж байсан багш байсан нь гайхалтай байлаа.

  Байгалийн ухааны туршилтаас бас танилцуулсан юм. Багш нар сурагчид болон хичээлд оролцлоо. Багш нар хүүхэд шиг сонирхолтойгоор хичээлд оролцлоо. Тиймээ энэ их чухал. Багш өөрөө сурагч болон том хүнд сонирхолтой байж чадвал хүүхдэд бүр сонирхолтойгоос гадна тэдэнд шинэ байж чадна. Аюулгүй байдалыг сайн хангасан туршилтыг хүүхдүүдээр хийлгэе гэсэн семинар болж өнгөрлөө.

  Үзэж сонсох материал бэлтгэх тухай ч мөн танилцууллаа. Поверпойнт зэрэг нь ч үзүүлэх материалын нэгэн хэлбэр юм. Самбар болон сурах бичигтэй адил. Тийм болохоор үзэж сонсох материалыг заах биш түүнийг ашиглан хичээл заах гэдгийг мартаж болохгүй гэдгийг санах шаардлагатай гэж бодлоо. Яаж ч бодсон хүүхэд ойлгоход нь тус болох хэрэглэгдэхүүн учир.

 Ингээд семинар дуусаж эцэст нь дүгнэлтээ хийн анкет бөглүүлөн авсан юм. Өмнөговийн багш нар дахин ийм семинар зохион байгуулаарай суралцах зүйл их байсан гэж хэлэхэд нь баяртай байлаа. Бид нар хичээн зүтгэсэн нь сайн боллоо гэж тэр агшинд бодогдлоо. Багш нар сэтгэл хангалуун байсан нь хамгийн чухал байлаа.

Семинарийн төгсгөлд багш бүрийн захидал болон арьсаар хийсэн бэлэг аван семинар өндөрлөсөн. Семинар нэг мэдэхэд л дуусах болчихсон байв. Би ч гэсэн суралцах зүйл олон байсан баярлалаа. Үр дүнтэй семинар байлаа. Ийм боломжийг олгосон та бүхэндээ баярлалаа.

Өмнөговийн багш нар маань ерөнхийдөө Хүүхэд төвт сургалт /суралцахуйд суурилсан/ гэдгийг мэдэж байсан. Японы заах арга болон одооноос хэрэгжих Кэмбриж ч бай хичээл хийхэд юу хамгийн чухал билээ гэдгээ марталгүй сайн хичээл заана биз дээ. Хичээлд хамгийн чухал бол хүүхдэд зориулсан тэдний төлөө л хичээл байх ёстой. Хүүхэд төвт хичээл юм.









77回 南ゴビセミナー ~2日目、セミナー②~



お昼休憩をはさみ、午後もセミナー。

お腹がいっぱいになったら、眠くなる。これ、生理現象。仕方ないことなので、午後の最初はみんなでラジオ体操をして、身体を動かし、気分を一新!

 算数の教材紹介。これは私が担当。今回は「タイル」をテーマにした。用意したパワーポイントは、写真や絵のみのもの。配布資料は、このパワーポイントを印刷したもの。配布資料に自分で必要と思うことを書き込んでいただき、自分だけのオリジナル資料を作ってもらうのが目的だ。書かれている物を読むよりも、自分自身で考え、記入したものは忘れにくいからのだ。

 今回のテーマの「タイル」は、習熟度がゆっくりな子どもでも、視覚で学び、操作で学び、、、自分自身で確かめることが出来るため、確実に学ぶことができる。そして、足し算、引き算の学習だけでも、1年生から4年生まで指導に使用することができる。今回のセミナーでは、紹介しなかったが、掛け算・割り算、速さなどの問題でも活用することができるので、タイルは優れた教具だと私は考えている。最後に、身近にある色紙で作成できることも紹介した。1つ作成すれば、いろいろな指導ができ、長年使えるのでとても便利だと思う。南ゴビの先生の中には、すでに実践されている先生もいたので、驚いた。

 理科の実験紹介もされた。ここでは、先生方が実際に子どもの立場になり、実験を体験。先生方も子どものように楽しんで参加していた。そう、それが大事なんですよ。先生自身、大人が体験して、楽しいとか面白いと感じるならば、子どもはきっと面白いだろうし、驚きもたくさんあるだろう。安全だけをしっかり意識して、子どもたちにたくさんの実験を体験させてあげて欲しい!と思ったセミナーだった。

 よい視聴覚教材の作り方についても、紹介をした。パワーポイントなどの視聴覚教材は、あくまでも教材で、ツールである。黒板や教科書と同じである。なので、視聴覚教材を教えるのではなく、視聴覚教材を使って教えるという意識を忘れないで欲しいと思った。あくまでも、子どもの理解を助けるためのものであるのだから。。。

 すべてのセミナーを終了し、最後の振り返りをし、アンケートを記入していただいた。南ゴビの先生方は、私たちに「また、こういうセミナーをしてほしい」「学ぶものがたくさんあった」と言ってくださった。私たちは、一生懸命努力してきて、苦労してきて、がんばってきて、よかったと思った瞬間だった。みなさんに喜んでもらえたことが、何よりもうれしかった。

 最後に、ひとりひとりにお手紙と皮製品のプレゼントをいただいて、セミナーは終了をした。長かったような、あっという間だったような。。。私自身、学ぶことが多くあり、有意義なセミナーだった。こういう機会をくださり、ありがとうございました。

 南ゴビの先生方は、「子ども中心」という考え方がすでに身に付いている先生が多く、日本の指導法であっても、これからモンゴルで導入されるであろうケンブリッジ指導法であっても、授業で一番大事なことを忘れず、軸が揺らぐことなく、よい授業をされていくだろう。授業で一番大事なのは、子どものための授業であること。子ども中心の指導法だ!





0 件のコメント:

コメントを投稿