2011年6月2日木曜日

Тэмдэглэл 12: Дорнод аймаг руу явлаа.

5сар 1нээс-6ны өдөр Save the CHILDREN Japan /Хүүхдийн Ивээх сан Япон/ы судлаач багтай хамтран Дорнод аймгийн загвар болох төвийн 3 сумын 2(Чойбалсан, Цагаан овоо сум) сургууль орлоо.
 
12-р сургууль(Хөгжим бүжгийн сургууль)д Дорнод аймгийн дуу хөгмийн багш нар цуглан сургалт семинар зохион байгуулж байлаа. Японд сургалтанд хамрагдсан багш японы бага ангийн дууны хичээлийг видео бичлэгээр үзүүлэн, бага ангийн дуу хөгжмийн боловсролын тухай танилцуулж байлаа. Дараа нь дунд сургуулийн 2-р ангийн нээлттэй хичээл явагдлаа.



Хичээлийн явцыг харахад дэс дараалал сайтай, зааварчилгаа нь ч гэсэн хүүхдүүд одоо юу хийх, юу бодож буйг мэдэхэд хялбар байлаа. Хүүхдүүд ч идэвхитэй оролцож байсан. Анх сурч байгаа дуу гэхэд энэ нэг цагийн дотор ерөнхийдөө цээжилж дуулж байсан. Хэмнэлд нь тааруулж чөлөөтэйгээр...Энэ хичээлийн хэлэлцүүлэг дээр багш нар чөлөөтэйгээр хичээлийн сайн тал болон хүүхдийн ойлгох түвшин асуулт хариулт болон заах арга зүйн тухай янз бүрийн асуудлууд тавигдаж байлаа.

Энэ сургалт семинар нь өөрөө өөрсдөө мэргэжлийн түвшингөө ахиулах зорилготой байсан нь үнэхээр утга учиртай байсан. Иймэрхүү семинар уулзалт нь салбар болон сургуулийн хүрээнд бус сум, аймаг, бүс нутгийн түвшинд зохиогдвол сайн юм.

Сумын сургууль нь 1-ангид 25орчим хүүхэдтэй байсан нь багш хүүхэд бүртэй тулж ажиллах төдийгүй хүүхдүүд ч сэтгэл амар суралцах орчин гэж бодлоо.

Чойбалсан сумын бага ангийн хувьд багш нарын өрөөнд сургалтын материалыг байрлуулсан нь хамтдаа Хичээлийн бэлтгэл судалгааг хийх боломжтой харагдсан.  Үдээс хойш хичээл ордог багш нар үдээс өмнө ирээд хичээлийн бэлтгэл судалгаа хийж байлаа. Үргэлж хамтдаа хичээлийн бэлтгэл хийн бие биедээ дотно зөвлөгч байх нь сайхан.
 

 
   Хичээлийн бэлтгэл судалгааг олон багш нар хамтарч хийх нь хүүхдүүдийн төлөө юм. Олон аргаар бодож оновчтой заах аргыг олох нь хичээлийн бэлтгэл судалгаа юм.Хүүхэд янз бүрийн юм сэтгэн бодно. Тэр хүүхдийн юу бодож сэтгэж буйг тааж олох нь нэг багшаас илүү олон багш хэлэлцвэл олон санаа урган гарч үр дүнтэй юм. Тийм болохоор чадах чинээгээрээ бусадтайгаа хамтран хичээлийн бэлтгэл судалгааг хийцгээе.







12回 ドルノド県へ行って。。。。



 51日~6日、Save the CHILDREN Japan のリサーチチームと共にモデル学校〈県庁所在地(アイマギーンホト)で3つの学校を、2つの村(チョイバルサン・ツアガーンオボー)の学校〉に行きました。

 第12学校(音楽学校)では、ドルノドの音楽の先生たちが集まり、研修会が行われていました。日本で研修を受けた先生により、日本の小学校での音楽教育についてプレゼンテーションがされ、日本の小学校の音楽の授業風景をビデオで紹介されました。また、中学2年生の音楽の授業が公開されました。

 この公開授業、授業の流れがきっちりとしており、授業の指示も子どもたちが今、何をする。今、何を考える。ということがわかりやすかったです。子どもたちもとても活き活きとして授業に参加していました。初めて見た曲もこの1時間でほとんどの子どもたちが覚え、歌っていました。リズムに乗って、のびやかに。。。この授業の討議会も先生方、活発に討論されていました。今回の授業でよかったところ(具体的に言われていました)、子どもの理解度、質問・疑問、指導方法についてなどいろいろと意見が出されていました。

 この研究会は、自分たちで自分たちの専門性を高めることを目的にされていたので、本当に有意義だと思います。このような研究会が、各教科、学校単位ではなく地区単位、県単位であるといいですね。

 村の学校は1クラス25人くらいのこじんまりとしたところが多く、先生の指導が行き届きやすく、子どもたちも安心して学習できる環境だと思いました。

 チョイバルサン村の学校の小学部では、先生方がいつでも教材研究ができるよう、また、教材共有できるように、職員室に教材が置いてありました。午後の先生方は午前中に出勤し、先生方同士で教材研究をされていました。いつでも、一緒に教材研究ができる仲間がいる職場、いいですね。

 教材研究は多くの先生とすることが、子どものためになります。いろんな考え方を考え、指導方法を考えていくのが、教材研究です。子どもは、いろいろなことを考えます。その子供が考えることを考えるのは、1人より、たくさんの先生でする方が、たくさんの考えが出てくるからです。教材研究は、できるだけ誰かと一緒にしましょう。

0 件のコメント:

コメントを投稿