Японд цэцэрлэг бага сургуулийн хамтын ажиллагаа ойрын жилүүдэд нилээн эрчимтэй яригдаж байна. Энэ нь цэцэрлэг, ясли болон бага сургуулийн багш, мэргэжил нэгтнүүдийн хамтын ажиллагаа юм. Японд ч Монголтой адил бага сургуульд дөнгөж шинээр элсэн орсон хүүхдийн боловсролын тухай асуудал байдаг.(Мөн дунд сургуульд ч байдаг)
Монголд томоохон асуудлын нэг болоод байгаа 6 настай хүүхдийн боловсрол.
Энэ асуудлыг бага сургуулийн багш ганцаараа шийдэх нь маш хэцүү гэж бодож байна. Ийм учир, Японд зохиогдож буй цэцэрлэг бага сургуулийн хамтын ажиллагааг зөвлөмөөр байна.
Цэцэрлэгээс бага сургуульд явах хүүхдийн тухай , бага сургуулийн багш, цэцэрлэгийн багш хамтран хүүхдэд анхаарал тавих гэсэн зүйл юм.
Арга нь энгийн бөгөөд хялбар
Бага сургуулийн багш (ялангуяа 1-р анги ・менежер), сургуулийн элсэлтийн яг өмнө хамран сургалтын тойрог буюу тухайн сургуульд ирэх хүүхдүүдийн цэцэрлэгээр явж ажиглалт, судалгаа хийнэ. · Анхаарал тавих шаардлагатай хүүхдийг цэцэрлэгийн багшаас асуух
· Хэр зэрэг чадвартай бол? (сурах чадвар ・амьдрах ухаан, дадал хэвшил) гэх мэт
· Цэцэрлэгийн удирдах арга хэрхэн явагдаж байна?
гэх мэт хүүхдийн талаарх мэдээлэл болон цэцэрлэгдийн байдлыг харж судалж , цэцэрлэгийн багштай нь ярилцан уулзалт хийх.
Мэдээлэл солилцооны газар юм.Цэцэрлэгийн багш ч сургуулийн элсэлтийн дараа 1 сарын дараа 1-р ангийн сурагчийн \өмнө нь цэцэрлэгт нь байсан\ байдлыг үзэж судлахаар сургууль руу явах.
· Бага сургуулийн удирдах арга барил, зохион байгуулалт ямар байна вэ?
гэх мэт, дэвшин суралцсан хүүхдийн байдлыг харж судлаад , бага сургуулийн багштай нь ярилцаж уулзалт хийх.
Мэдээлэлийн солилцох ажлыг төлөвлөсөнөөр 6 настай хүүхдийн боловсролын асуудлыг шийдэх санаачлага гарч ирэх байх гэж бодогдоно.
Багшийн заах арга барил ойролцоо бол ихэнх хүүхдүүдэд сургуулийн амьдрал хялбархан байх болно.
Амьдрах ухаанд суралцах(сургуульд ирээд юу хийх вэ?) гэх мэт асуудал дээр цэцэрлэг бага сургуультай хамтран ажилвал хүүхдүүд санаа зоволтгүй , сургуулийн амьдралдаа дасан зохицох юм.
Японы цэцэрлэг бага сургуулийн хамтын ажиллагаа эртнийх биш боловч бага сургуулийн 1-р ангийн сурагчдад тодорхой үр дүн гарч байна.
Монголд ч цэцэрлэгийн багш бага сургуулийн багштай хамтран 6 настай хүүхдийн боловсролын асуудлыг бодож үзэхийг хүсч байна.
Өөр өөр нүдээр харахад“6 настай хүүхдүүд юу бодож, юу санах вэ? ”гэдэг нь заавал харагдах ёстой.Нилээд цаг хугацаа зарцуулах ажил боловч хүүхдийн төлөө зайлшгүй хийх ажил юм. Тийм учраас Монголын 6-н настай хүүхдийн төлөө хичээгээд үзэхийг хүсч байна.
第8回 幼小連携について
日本では、幼小連携が近年、行われている。
これは、幼稚園と小学校の先生同士の連携だ。
日本でもモンゴルと同様、小学校に上がってきたばかりの子どもの教育について、問題がある。この問題を解消しようと始まったのが、幼小連携だ。(同様に小中連携もある)
今、モンゴルで大きな教育問題の一つになっている6歳児教育。
この問題を小学校の先生だけで解決するのはとても難しいことだと思う。
そこで、私は、日本で行われている幼小連携を提案したい。
幼稚園から小学校に行く子どもについて、小学校の先生として、幼稚園の先生として、考え協力して、一緒に子どもを育てていくというもの。
方法は、至ってシンプル。
小学校の先生(特に新1年生の担任・メネジル)が、入学直前の子どもたちを幼稚園に見学に行く。もちろん、子どもたちが卒園してくる幼稚園を見に行く。
●どのような子どもたちが進学してくるのか?
●配慮の必要な子どもはどのような子どもなのか?(幼稚園の先生からの聞き取りが必要)
●どのくらいのことができるのか?(学習面・生活面など)
●幼稚園での指導方法はどうしているのか?
など、子どもに関する情報と幼稚園での様子を見学し、幼稚園の先生と話し合いをする。情報交換の場である。
幼稚園の先生も入学後1か月ぐらいしてから、1年生の様子を学校に見学に行く。もちろん、子どもたちが進学した学校に。
●小学校ではどのように子どもたちが過ごしているのか?
●小学校に上がってから、子どもたちはどのように成長しているのか?
●配慮の必要な子どもは、学校に適応できているのか?
●小学校での指導方法はどうしているのか?
など、進学した子どもの様子を見学し、小学校の先生と話し合いをする。
情報交換をする機会を意図的に作ることで、6歳児教育の問題の解決の糸口が見えてくると思われる。
学習の指導方法を同じようにするだけでも、子どもたちは随分と学校生活は楽になる。
生活パターン(学校に来たら、何をするのか?など)を見直し、幼稚園と小学校とよく似た物にすると、もう一つ、子どもたちは安心して、学校生活ができるようになる。
日本での幼小連携の歴史は、古くない。それでも、小学校1年生の学校生活に結果が出てきている。
モンゴルでも幼稚園の先生と小学校の先生と協力して、6歳児教育を考えて見て欲しい。それぞれの視線を知ることで、「6歳の子どもたちが何を考え、何を思うのか?」がきっと見えてくるはずだ。時間はかかるかも知れない。でも、必ず子どものためになる。だから、頑張って見て欲しい。モンゴルの6歳児教育。
0 件のコメント:
コメントを投稿