(Хичээлд сууж үзэхийг минь зөвшөөрсөн багш нартаа баярлалаа)
Уулзаж танилцсан гайхалтай сайн багш нарыг танилцуулъя.
1. Өндөрхааны Тэмүүжин бага сургуулийн 5-р ангийн багш Цэцэндэлгэр. Нилээд хэд хэдэн удаа хичээлд сууж үзсэн боловч Цэцэндэлгэр багш л анх удаа над дээр ирж “хичээл ямар байсан бэ? Засаж сайжруулах зүйл хаана, юу байна вэ?” гэж асуусан.「Өөрийнхөө хичээлийг илүү сайн болгомоор байна. Тийм учраас бусдын саналыг сонсож хүлээж авахыг хүсч байна гэсэн.
Энэ бол багш хүнд байх ёстой маш гайхалтай чанар, өдийг хүртэл энэ багш ийм арга барилаар хичээлээ зааж ирсэн байх.
Би багш нарын хичээлд суухдаа голчлон“хүүхдийн төлөө сурган хүмүүжүүлэх арга барил ”(хүүхэд төвтэй сургалтын арга)-ыг ажиглаж ирсэн. Хүүхдийг яавал сайн ойлгох вэ? Хүүхдүүд хаана ямар бэрхшээл, асуудалтай тулгарч байна? Хүүхдийн нүдээр сайн хичээл гэж юу вэ? гэх зэргээр судалгаа хийж байсан. Цэцэндэлгэр багшийн хүүхдүүд нүдээ гялалзуулаад хичээлдээ дуртай маш сонирхолтой байсан. Тэгээд ч хичээлийн агуулга нь ойлгомжтой тодорхой байсан. Хүүхдийн ойлгох, хийх хурдад тохируулан хичээлээ зааж байсан учир хүүхдүүд сайн ойлгож , цааш амжилттай явахаар байв.
Самбар ч сайн бэлтгэгдсэн ба хүүхдийн нүдэнд харагдахуйц ойлгогдохоор байсан. Тухайн хичээл дээр юуны тухай үзэж байгаа нь хүүхдүүд ойлгоход хялбараар бичигдсэн байв. Хүүхдүүд ч самбарыг харж , дэвтэртээ хичээнгүйлэн цэвэрхэн бичиж байсан. Дэвтэр бол хичээлээ давтахад зайлшгүй хэрэгтэй зүйл юм. Мөн сурах бичиг ч гэж хэлэхээр чухал сургалтын материал юм.
Цэцэндэлгэр багшийг тусгайлан мэргэжил дээшлүүлэх сайн сургалтанд хамрагдсан байх гэж бодсон. Гэтэл өөрөө биеэ даан хүүхдүүдэд хичээлээ ойлгомжтой заахын тулд өдөр бүр заах арга, сурганы материал судалж байгаа гэв. Өөрийн хүчээр биеэ даан хүүхдийн төлөө сэтгэл гарган хичээн ажиллаж буй энэ чанар Цэцэндэлгэр багшийн гайхалтай тал юм.
Нэг удаа ч болотугай энэ багшийн хичээлд сууж үзээрэй.
Би ч гэсэн хичээлийг нь дахин үзмээр байна, тэгээд хамтдаа дадлага хичээл хийж үзмээр байна.
第6回 ヘンティーへ行って。。。(1)
4月6日から11日まで、ヘンティー県へ行った。
行った先々で突然、学校訪問。
そして、先生方の普段の授業を見せてもらった。
(見せていただいた学校・先生方、ありがとうございました)
出会った素晴らしい先生方を紹介しよう。
1人目は、ウンドゥルハーンのテムジン小学校、5年生のツェツェンデルゲル先生。
今まで授業参観は何度となくしてきました。その中で、この先生だけが授業終了直後「授業はどうでしたか?直すところはどこですか?」と私のところに聞きに来た。「自分の授業を今よりも良いものにしたい。そして、人の意見を聞き入れることができる。」そのことがとても素晴らしいと思った。今までもそのようにしてきたのだろう。
私は、今までモンゴルで見てきた授業の中で一番「児童中心の指導法」を実践されていた。子どもがどうしたら理解できるのか?子どもがどこに疑問を持つのか?子ども目線で授業をしっかりと研究されていた。そして、子どもたちも目をキラキラさせて、授業を受けていた。とっても楽しそうだった。そして、学習内容が理解できていた。子どものペースで授業をしているから、子どももしっかりと理解ができ、力をつけていくことができる。
黒板もしっかり整理されており、子ども目線で書かれていた。今、何について学習をしているのか、子どもたちにわかりやすく書かれている。子どもたちもその黒板を見て、ノートを書くため、ノートも丁寧に、そして、きれいにどの子も書いていた。ノートは復習に絶対に必要なものだ。第二の教科書とも言える、大事な教材なのだ。
この先生は、特別な研修を受けてきたのではないという。自分自身で、子どもたちに勉強を理解してほしいと思って毎日、教材研究をしているという。それだけで、自分自身の力で、子ども中心の授業にたどり着いたということが、この先生の本当の素晴らしさだ。
一度、この先生の授業を見てみてください。
私も研究授業を見てみたい。そして、一緒に授業研究をしてみたい。
0 件のコメント:
コメントを投稿