2011年4月26日火曜日

Тэмдэглэл 5: Дэлхийд болж буй асуудлыг хичээлийн сэдэв, материал болгож ашиглах юм


Дээрхи хэсэгт Их Сургуульд уншсан лекцийн тухай ярисан. Энэ удаад 4 сарын 5-ны өдөр 67-р сургуульд болсон багш нарын семнарын тухай яръя.

 67-р сургууль бол гэр хорооллын ахлах дунд бага гэсэн 3 хэсгээс бүрдэнэ. Бага сургууль нь 1800 гаруй хүүхэдтэй. Багш нар заах аргын тухай семнар гаргах хүсэлт  тавьсаны дагуу энэ удаагийн семнарыг зохион байгуулсан.

Японд болсон газар хөдлөлтийн тухай, гамшигт өртсөн хүмүүсийн тухай видео  бичлэг зүүлсэн. Хүүхдүүд зүрх сэтгэлдээ шархтай болсон тухай ярьсан.

Японы сургуулиудад дэлхийн улс орнуудад болж буй байгалийн гамшгийн тухай  сэдвээр хичээл заах тухай ярьсан. Энэ удаад гамшигт өртөгсдийн сэтгэл санаа болон ёс суртахуун, мөн бид юу хийж чадах вэ гэж эргэцүүлэн бодох зэрэг ерөнхий  дүгнэлт гаргах газар хөдлөлт болон далайн хар салхитай холбогдуулан байгалийн  ухааны хичээл, байгалийн гамшигт өртөгчдөд захидал бичих сэдвээр Монгол  хэлний хичээл хийх зэрэг цааш нь дэлгэрүүлэх болно. Зургийн хичээлээр дамжуулан гамшигт өртөгчдөд хэрхэн сэтгэлийн дэм өгөх талаар тайлбар хийж багш нараар бүтээл хийв.


Энэ удаагийн сэдэв нь харилцан туслах гэсэн агуулгын хүрээнд сэтгэлийн үг илгээх үйл байсан бөгөөд “гарын хэлбэр”-ээр өнгийн цаас хайчлан сэтгэлийн үгээ  бичэн том цаасан дээрээ дүрс үүсгэхээр шийдсэн юм. Багш нараар бүтээл  хийлгэсэн юм. Ямар ч багш хүүхэд шиг идэвхтэй сэтгэл гарган оролцож байсан. Бүлгээрээ ярилцан гайхалтай бүтээл хийж байлаа. Үнэхээр багш нарын ур  чадвар өндөр!!! Хүүхдүүдэд багшын уран бүтээлийг заавал харуулмаар байна  гэж хүссэний дагуу коридоорт хүүхдийн нүдэнд тусах газар хадахаар болсон. Хүүхдүүд ч гэсэн багш нарын бүтээлийг харах нь анх удаа болов уу. Хүүхдүүдээс ямар хариу үйлдэл үзүүлэх нь сонирхолтой байлаа. Дараагийн удаа дахин 67-р сургуулийн хүүхдүүдэд энэ сэтгэлийн үг гэсэн хичээлийг багш нартай хамт заана гэж бодож байна. Монголын багштай хамтран хичээл хийх болсондоо баяртай байна.









第5回 世界で起こっている問題から授業をする(2)



先日は大学での講義について話をした。

今回は、45日に行ったUBの第67学校の教師セミナーについて話をしたい。



67学校は、ゲル地区にある学校で3部制。小学部だけで1800人を超える。先生たちはとても教育熱心で、指導法についてのセミナー依頼があった。

それを受けて、今回のセミナーをすることになった。



東北地方太平洋沖地震について、先日の同様、被災者たちの心に響いたメッセージについて画像と共に伝えた。そして、子どもたちの心のケアについて伝えた。



今回は、これで終わりではない。

日本の教育現場では、今、世界や国内で起こっている問題や事件を教材として、授業をすることがある。その授業案を紹介した。

今回のような場合、

被災者の行動から道徳の学習をしたり、

また、自分たちにできることをすることを考えるなど総合的な学習の時間をしたり、

地震や津波のメカニズムに迫った理科の学習、

被災者にお手紙を書こうと国語の学習

などいろいろな科目の授業を展開することができる。

今回は、図工の授業に展開する授業案を提案し、先生方に実際に作品を作っていただいた。

今回のテーマは「助け合い~応援メッセージ~」。

助け合いを手形で表現し、その手形にメッセージを書くことにした。そして、共同作品を作っていただいた。

どの先生方も子どものように制作活動に没頭されていた。

そして、グループでの共同制作では、話し合いをし、素晴らしい作品を作り上げることができた。本当にクオリティーが高い!!!

「ぜひ、子どもたちに先生方の作品を見せてあげて欲しい」とお願いをしたところ、廊下にしばらく張り出してくれるということだ。

子どもたちもきっと、先生方の共同作品を見るのは、初めてだろう。子どもたちからどんな反応が返ってくるのか、楽しみである。

今度は、67学校の子どもたちにこの「手形でメッセージ」の授業を実際に67学校の先生と一緒にする予定だ。

モンゴルの先生と一緒に授業することは、とても楽しみだ。

0 件のコメント:

コメントを投稿