Хүүхдийн хийсэн бүтээлийг коридор, хана мөн ангид өлгөн бусдад үзүүлдэг сургуулийн тоо нилээд нэмэгдсэн гэж бодож байна. Гэвч, дэлгэн үзүүлж буй самбарыг байрлуулахад анхаарах зүйл байна.
Хүүхдүүдийн хичээн хийсэн бүтээлийг чухал гэж хайхрахгүй байгаа мэт санагдсан. Дээр нь сараачих, урах, бүтээл нь алга болох, унах гэх мэт... эсвэл нэг бүтээлийг их удаан хугацаагаар өлгөх. Японд бол байж боломгүй зүйл.
Юм сараачих, урагдах, унах зэрэг нь Японд ч гэсэн тохиолдож болох зүйл. Гэвч, тэр даруйд нь хуулж авна. Учир нь「Ийм үйлдэлийг хийж болох юм байна」гэсэн ойлголт төрүүлэхгүйн тулд тэр дор нь авдаг.
Мөн багш 「Ийм зүйл хийж болохгүй 」гэж хэлж сургахдаа「Бүтээлээ гаргасан найз нь одоо ямар сэтгэгдэлтэй байгаа бол?」「Яагаад ийм зүйл хийсэн юм бол?」гэх зэргээр найзынх нь сэтгэлийг ойлгуулан өөрийнх нь хийсэн үйлдэл буруу болохыг ухааруулдаг. Ингэснээр хүүхдийн ёс суртахууны төлөвшилд нөлөөлж, хүүхдүүд бие биенээ ойлгож сайн найзууд болцгооно. Хүүхдүүд өөрийн болон найзынхаа бүтээлийг нандигнан хайрладаг, биеэ даасан нэгэн болон хүмүүжих болов уу гэж бодож байна.
Хүүхдийн бүтээлийг нандигнан хайрлаж чаддаг сургууль, багш нь хүүхдээ хүндэлдэг, хүүхдийг эрхэмлэсэн сургууль байх болов уу гэж бодож байна. Хүүхдийн бүтээл бол тэдний сэтгэл шингэсэн учир хүүхэд л гэсэн үг.
Багш та болж өгвөл бүтээлийг уутанд хийж унжуулах биш, бүтээл нэг бүрийг харагдахуйц байдлаар дэлгэн үзүүлээрэй.
Хүүхдүүд самбарыг ажиглаад өнгөрөхдөө л урлагийг мэдрэх мэдрэмжтэй болно. Коридороор явахдаа, ангидаа байхдаа л「Бүтээлийн сайхныг мэдрэх」「Найзыхаа бүтээлийн сайн талыг олж харах」зэргийг олоод харчихна. Ийм учраас хүүхэд бүрийн бүтээлийг харагдахуйцаар дэлгэн үзүүлэхийг хүсч байна. Үүний тулд хүүхэд бүрийн бүтээлийг харуулах арга, боломжийг судлах хэрэгтэй.
Бас шинэ бүтээл хийвэл түүнийгээ дэлгэн харуулах шаардлагатай. Багш бүтээл дэлгэн үзүүлэх самбар гаргах цаг хүрэлцэхгүй бол хүүхдүүдээр (ялангуяа ахлах ангийнхан) туслуулах хэрэгтэй. Хүүхдүүд ч гэсэн туслахдаа баяртай байх болов уу. Японд 2 дугаар ангиас нь хүүхдүүдийг туслуулан самбар хийлгэдэг.
8 сараас эхлэн багш нар шинэ хичээлийн жилдээ бэлтгэх бизээ. Коридор болон ангийн хана самбараа будах сургууль бий гэж сонссон. 9 сараас хичээл эхлэхийн өмнө хүүхдийн бүтээлийг хэрхэн хаана байрлуулах талаар бодож үзэцгээгэрэй.
Одоо байгаа бүтээл байрлуулах самбараа дахин нэг хараарай.
Хүүхдэд тод томруун харагдахуйц газар байрлаж байна уу ?
Самбар дээр эрээчсэн зүйл, урагдсан газар байхгүй биз ?
Хаана аль ангийн самбарыг гаргахаа шийдэж байгаа юу ?
第17回 子どもの作品を掲示しよう
子どもの掲示物を廊下や階段・教室内に掲示する学校が以前に比べて増えたと思う。しかし、その掲示物に対する扱い方に私はがっかりする。
子どもが一生懸命に作った掲示物を大事にされていないように感じる。落書きされていたり、破られていたり、作品が取られていたり。。。。そして、そのまま、長時間掲示されているようだ。
日本では考えられない。落書きされたり、破られたり、取られたり、日本でも掲示していると起こることだ。しかし、そのようなことがあった場合は、すぐにその掲示物を剥がす。なぜならば、そのまま放置すると、その行為を「やってもいいことだ」と子どもたちは無意識のうちに認識する可能性があるからだ。
また、教師は「こういうことはしてはいけない」と指導をするとともに、「された人はどんな気持ちかな?」「どうして、こんなことをするのかな?」など友だちの気持ちを考え、自分の行動を考えさせる。そうすることで、子どもたちは、モラルを学び、お互いを思いやることのできる仲間づくりをする。そして、自分の作品も友だちの作品も大切にする子どもになり、自分自身も大切にする子どもが育つと思う。
子どもの作品を大事にできる学校は、先生も子どもを大事にしている学校だと思う。なぜならば、子どもの作品は絵画同様、子どものこころだから。
先生方、できることならば、作品袋に入れてぶら下げるのではなく、一人一人の作品が見やすいように掲示をしてあげて欲しいです。
子どもが掲示板を見るだけで、図画工作の鑑賞という項目の指導ができます。「作品の良さを味わう」「友だちの作品のいいところをみつける」など、廊下を通ったり、教室にいたりするだけでできます。だから、1人1人の作品を見えるように掲示してあげて欲しい。そのためには、1クラス全員の作品を掲示できるように工夫をしなければならない。
また、新しい作品を作ったら、新しい作品を掲示してほしい。先生が掲示するのが時間的に難しいときは、特に高学年は、子どもたちに掲示をしてもらおう。子どもたちは喜んでお手伝い(掲示)をしてくれることだろう。日本では、2年生くらいから、子どもたちに掲示をさせたりもしますよ。
8月になると新学年準備を先生方はすることだろう。廊下や教室の壁や黒板を塗り替える学校もあると聞く。9月から新学年のスタートだから、子どもの作品を掲示する環境を作るのも良いことだと思う。今ある掲示板を今一度、見直してみて欲しい。
子どもたちが見やすい場所に設置されていますか?
掲示板に落書きや破損はありませんか?
どこにどの学年の掲示をするか決まっていますか?
0 件のコメント:
コメントを投稿