2011年11月22日火曜日

Тэмдэглэл 41: Багшаа, Хүүхдүүдтэйгээ тоглож наадан, тэдэнтэй цугтаа ном уншаарай


Тэмдэглэл :22 (Хүүхдийн сэтгэлийг хөгжүүлэхийн тулд ..) дээр уншиж сонсгох тухай бичсэн. Энэ унших сонсгох хичээлийг Чойрт хэрэгжүүлж байгаа. Жайкагийн сайн дурын гишүүн сургуулийнөмнөх боловсролын мэргэжилтэн багш, цэцэрлэг яслийн багш нарт зориулан заавар зөвлөгөө өгөн ажиллаж байна. Энэ унших сонсгох хичээл нь нэг хэсэг нь юм.


Чойрын багш нар энэ мэргэжилтэнг унших сонсгох хичээлийг явуулахад бид басэхлэе хэрэгжүүлье гэсэн нь мундаг санагдсан юм. Нэгэн цэцэрлэгийн захирал багшнэг багш нь ирээгүй үед тэр ангид орон зурагт ном уншин өгч хүүхдүүдтэй хамтзурагт номныхоо зургийг үзүүлэн хичээллэсэн гэх. Гайхалтай.

Цэцэрлэгийн эрхлэгч багш өөрийн зүгээс санаачлан хичээл заана гэдэг нь мундаг. Бага сургуульд ч гэсэн захирал багш болон менежер багш хичээл заасан тохиолдолдасуудалд ороод байх шаардлагагүй. (Японд багш нарын тоо хүрэлцэхгүй тохиолдолд захирал багш, менежер багш анги удирдах тохиолдол бий.)





Бас хүүхдүүдэд зурагт номыг зааж өгөн өөрөөр нь уншуулах нь мундаг. Чойрын цэцэрлэгт гэрээс нь хүн ирж авах хооронд хүүхдүүд өөрсдөө зурагт ном уншдаг гэжбайсан. 1номыг хүүхдүүд хэдээрээ цугтаа уншдаг гэж байсан. Үнэхээр бах архууштай. Ийм байдалыг Монголд дэлгэрүүлмээр байна.


Японы цэцэрлэг болон бага сургуульд багш нар нь хүүхдүүдтэйгээ наад антоглох нь их байдаг зүйл. Зааварлах үедээ ч өөрөө дунд нь орон хийнэ. Хүүхдүүдийн дунд орсноор хүүхэд нэг бүрчлэн ойлгож чадна. Хүүхдийн сэтгэх бодох, хүүхдийн өөрчлөлтийг нарийн мэдрэн ажиллаж асран хүмүүжүүлэх нь япон багш нарын аргабарил юм. Хүүхдүүд багшдаа хайртай. Багштайгаа аливаа нэг зүйлийг хамтран хийхдээ бидний бодсоноос илүү аливаад суралцаж байдаг.

  Мөн Японы асран хүмүүжүүлэх боловсрол нь зөвхөн тоглож наадаж буй мэт харагдах боловч хүүхдийн хөгжлийн явцыг нарийн бодож боловсролын үндсэн элемин түүдийг тусгаж байдаг. Хүүхдийн өсөлт хөгжилд чухал дасгал хөдөлгөөн, сэтгэн бодох,анхаарлаа төвлөрүүлэх чадвар зэргийг төлөвшүүлэх тоглоом наадамыг заавал та бүхэн бодож үзэн туршаарай.







41回 先生!もっと読んで!一緒に遊んで!



22回「子どものこころを育てるために・・・」では、子どもたちに読み聞かせをすることをお勧めした。その読み聞かせをチョイルでは実施している。巡回で青年海外協力隊の幼児教育隊員が、現場の先生方を対象に、保育の実践指導をしている。読み聞かせもその一つである。

チョイルの先生たちはすごい!この隊員が読み聞かせをしたら、先生たちも始めたという。ある幼稚園の園長先生は、クラス担任の先生がお休みだったクラスに入り、園長先生自ら、絵本の読み聞かせをされたという。しかも、子どもたちに絵本を触らせて、子どもたちと一緒に絵本を楽しんだという。素晴らしいことだ。

園長先生が自ら、子どもたちの指導をしたということもすごい!小学校でも校長先生やメネジルがクラス指導したって問題はない。日本では、教師の数が足りないときは、校長や教頭もクラス指導をされることもある。

また、子どもたちに絵本を触らせるということもすごい。チョイルでは、おうちの方のお迎えを待っている間、子どもたちが自分たちで絵本を読んでいることもあるという。1冊の絵本を複数の子どもたちが一緒に楽しむ。本当に微笑ましい光景だ。もっと、このような光景をモンゴルに広がって欲しい。

日本の幼児教育も小学校教育も先生が子どもと一緒によく遊ぶ。指導の時も子どもたちの中に入って、一緒に行動することも少なくない。子ども集団を意識しながら、子どもたちの中に入っていくことにより、子どもひとりひとりのことをより理解することが出来るからだ。子どものことを考え、子どもの変化に敏感に保育・教育をするのが日本の先生方のやり方だ。子どもたちは、先生が大好き。先生と一緒に何かをすることは、子どもたちは、私たちが思う以上に様々なことを感じ、習得しているのだ。

また、日本の保育・教育は、ただ遊んでいるだけのように見えることでも、子どもたちの発達について考え、様々な教育要素が含まれているのだ。子どもたちの発達に必要な運動や動作・思考・集中力などが身に付くような遊びを是非、先生方も一緒に楽しんでみてください。

0 件のコメント:

コメントを投稿