48-р сургуулийн коридорын хананд зураг өлгөөтэй байлаа. Хальт хараад өнгөрөхөд ижил бус, өөр сэдэвтэй юм шиг харагдавч, ижил зүйл бий. Юу гэж бодож байна вэ?
Тиймээ “Алим”
гэсэн сэдэвтэй. Хүүхдүүд
алимыг чөлөөтэйгээр өөрийнхөөрөө сэтгэн зурсан бүтээлүүд юм.
Мөн зургийн хэрэгсэл нь ч өөрсдийнх нь сонголт. Хүүхдэд
өөрийнхөөрөө сэтгэн өөрийгөө илэрхийлсэн
бүтээлүүд юм. Ийм бүтээлийг бүтээлгэж буй хичээл гайхамшигтай. Хүүхдүүд ч гэсэн
хөгжилтэй байж чадсан болов уу. Тэгээд бас энэ хичээлээс янз бүрийн зүйл сурч
байгаа.
Хүүхэд багачууд өөрсдөө хүссэн сэдвээ сонгох явдал хамгаас чухал юм. Энэ удаагийн "Алим" гэдэг сэдэв
нь хэн болгоны мэддэг, хэн болгон хялбархан дүрслэн хэлж
чадах сэдэв юм. Бүр цаашилбал
эндээс янз бүрийн санаа, сэдлүүд урган гарах
сэжим болох нь энэхүү хичээлийн гол цэг нь болох юм аа.
4-р ангийнхан гэхэд ийм мундаг чөлөөтэй сэтгэн байгаа нь
үнэхээр гайхалтай.
“Бүгд адилхан
байх албагүй юм.” Тэглээ гээд буруу биш.
Алдаа
гаргасан ч болно,тэр алдаан дээрээ суралцан дараа давтахгүй байвал болох нь
тэр.Найзынхаа зургийг харан дуурайн зурсан ч болно.Тэндээс бас шинииг суралцах
боломжтой юм.
Хүүхэд багачуудын урлан бүтээх үйл ажиллагаа нь зөвхөн
хичээл дээр ч биш, амьдралынх нь бүхий л хэсэгт үргэлжилж байдаг билээ.
第85回 個性の表現
第48番学校の廊下にこのような(写真)掲示がしてあった。パッと見ただけでは、まとまりがなく、バラバラのテーマで描いているように見えるが、共通点がある。なんだろうか?
これらの絵のテーマは1つ。「りんご」。子どもたちが、りんごから自由に想像し、描いた作品たちである。しかも、色鉛筆・絵の具など画材も様々。子どもたちの思い、個性を表現した作品である。こういう作品ができる授業は、素晴らしい。子どもたちも作品を描いていて、楽しかったであろう。そして、いろんなことを学んだだろう。
子どもたちが自由に想像できるテーマ選びは、非常に大切である。今回の「りんご」というテーマは、誰もが知っていて、誰もが容易に想像できる。しかも、そこから様々な発想を繰り広げるような言葉かけがこの授業のポイントとなる。
4年生にして、これだけ上手に描き、自由な発想を表現できるのは、本当に素晴らしいことだ。「みんな違って、みんないい」。
多少失敗してもいい、その経験が、次の制作活動に活かせればいいのだ。友だちの作品を見て、真似をしてみてもいい。そこから新たな学びがあるはずだ。
子どもたちの創作活動は、授業だけでなく、生活の中ででも続くのだ。
0 件のコメント:
コメントを投稿