Хичээлийн явцыг харж байхад аль ч сургууль аль ч ангид орсон нэг анзаарагдах зүйл бий. Тэр бол хүүхэдийн суулт. Ямар ч хүүхэд сандал буландан суух.(зураг) Өөрөөр хэлбэл зөв суужчадахгүй байна гэсэн үг. Зөв суултаар суугаагүй байна гэдэг маань хичээлданхаарал төвлөрөөгүй байна гэсэн үг. Сонсох, ярих, бичих ... ямар ч хичээлданхаарал төвлөрөхгүй. Энэ нь Японд суулт буруугаас шалтгаална хэмээн үзнэ.
Японд шинэ хичээлийн улирал эхлэхэд суух аргын тухайзаагдана.
l Сандалд бүрэн сууж өгнө
l Түшлэгт налахгүй байх
l Нуруу эгц
l Хөлийн ул шаланд бүтэн хүрсэнбайх
l Ширээ гэдэс хоорондох зай ( нэг гарааатган ширээ гэдэс хооронд барьж үзэх)
Зөвсууснаар анхаарал төвлөрөх, суралцах чадвар нэмэгдэнэ, Мөн хараа муудахаас сэргийлнэ. Нуруу бөгтийхээс сэргийлэх, гэдэсний булчин ба нурууны булчинд дасгалболж өгөх. За яагаад монголын хүүхдүүд сандалд бүрэн сууж чадахгүй байна вэ? Зурагаас харагдаж байна уу? Тиймээ, сандалыхаа хойд талд цүнх нь байгаа болохоор. За, яагаад энд цүнхээ тавих болсон бэ. Ангийн хойно болон ширээний хажууд тавих газар байсан ч сандалыхаа хойно яагаад тавиад байна?
Хичээл эхлэнгүүт хүүхдүүд хойш харан хэрэгцээтэй зүйлээ цүнхнээсээ гаргана. Тэдгээр нь цүнхэнд нь байгаа болохоор авахад амар болохоор ардаа тавьсан байна.
Японын бага ангид |
Японд хүүхдүүд өглөө сургуульдаа ирээд Рандосэрү (японы хүүхдийн хичээлийн цүнх) гэдэг цүнхнээсээ бүгдийг гарган ширээний шургуулганд хийнэ. Тэгээд цүнхээ хойно байрлах өөрийн шүүгээнд хийнэ. Харихдаа буцаан хийнхарина.
ширээний дотор Зүүн гар:сургуульд байдаг юм Баруун гар:өдөр бүр аваад гэртээ харьдаг юм |
Монголын хүүхдүүд хэрэглэж байгаа ширээнд юмаа хийх зай бий. Японоос ирсэн бол 100% байдаг. Харин монголд тэрийгээ хэрэглэж чадахгүй байгаа нь харамсалтай. Энэзайгаа ашигласнаар хэрэгтэй зүйлээ хэрэгтэй үедээ гарган ширээгээ зөв ашиглажсурна. (цавуу, хайч зэргийг хэрэгтэй цагтаа ашиглан хэрэггүй үедее эмхлэх) Ширээндээрх цэгцтэй байснаар зөв суух ба хичээлд анхаарлаа төвлөрүүлж чадна. Сургуульдаа ирээд ширээний доороо хэрэгтэй зүйлээ хийн ангийн хойнооцүнхээ тавьбал дээр болов уу.
Ангийн хойно тавих боломжгүй бол ширээний хажуудах бариуланд өлгөн сандалын хойно тавихгүй байхыг зөвлөж байна. Тэгээд цүнхэн дотроосоо хэрэгцээтэй зүйлээ хурдан гаргадаг байх зэрэгт сургаххэрэгтэй.
Зөв сууж сурсанаар суралцах чадвар, анхаарал төвлөрөхчадвар, бас зөв биеийн хэлбэр болон эрүүл мэндэд тустай.
Хүүхдүүдийн зөв суултанд анхаарцгаая.
Нээрээ тийм хичээл дундуур ширээн дээр нь амттан харагдахявдал олон. Хичээл дундуур аль болох хориглож өгөх.. Хичээл бол хичээл. Цайныцагаар идэх. Заавал тайлбарлан ялгаж хэлж өгөөрэй.
第44回 机の上は、いつも必要なものだけにしよう
子どもたちの指導を見ていると、どこの学校に行っても、どこの学年を見ても気になることがあります。それは、椅子の座り方。どの子も椅子の端っこにチョンと腰を掛けて座っているだけです(写真)。すなわち、きちんと座ることが出来ていないのだ。きちんと座ることが出来ていないということは、授業に集中できないということ。聞くことにも、話すことにも、書くことにも、、、どんな作業でも集中してすることが出来ません。日本では悪い座り方の例としてあげられています。
日本では、新学年は毎年、椅子の座り方を指導します。
l 椅子に深く腰をかける。
l 背もたれにはもたれない。
l 背筋を伸ばす。
l 足は床にぺたんとつける。
l 机とお腹は握りこぶし1つ分あける。
きちんと椅子に座るだけで、集中力アップ・学力アップ。そして、視力の低下も抑えることもできます。背骨のゆがみも少なくなります。腹筋・背筋も鍛えることが出来ます。
じゃ、なぜ、モンゴルの子どもは、深く腰をかけることが出来ないのか?写真を見てわかりますか?
そうです。椅子の後ろに、鞄をおいているからなんです。じゃ、なぜ、この位置に鞄を置くのでしょうか?教室の後ろや机の横に置く場所があっても、椅子の後ろに置いています。なぜでしょうか?
授業が始まると、子どもたちは後ろ向き、授業に必要なものをすべて出します。そう、鞄の中に授業に必要なものをすべて入れているので、鞄がすぐに取れるように椅子に置いてあるのです。
日本の子どもたちは、朝、学校に来ると、ランドセル(日本の小学生が持っている学校用の鞄)から、すべての物を出し、机の中にしまいます。そして、鞄は後ろに設置されている個人ロッカーに片付けます。そして、帰る前に、机の中の物をすべて、鞄に入れ、帰宅するのです。
モンゴルの子どもたちが使用している机にも収納するところがあることが多いです。日本からの机については、100%あります。その収納を活用していないことが非常に多い。もったいない。この収納を活用すると、子どもたちは、必要なものだけを必要な時にだけ、机の上に出し、机をいつも広く使うことが出来るのです。(のりやはさみなども必要な時にだけ出して使用し、使い終わったらすぐに片付けるといいでしょう。)机を広く使うということは、姿勢を正しく座ることができ、授業に集中できるのです。学校に来たら、机の中に勉強に必要なものを収納し、鞄はクラスの後ろに並べる・かけるなどの工夫をするといいでしょう。
収納がなくても、机にフックを付けるなどの工夫をし、椅子以外の場所に置くように指導をしましょう。そして、鞄からいつでも必要なものをさっと出せるようにしておきましょう。
椅子にきちんと座るだけで、子どもたちの学力アップ・集中力アップ、そして、正しい姿勢をすることで、健康にもなりますよ。
子どもたちがきちんと椅子に座って学習が出来る環境を考えましょう!
そうそう、授業中、机の上にお菓子が出ている子どもが結構、多い。授業中にお菓子を食べる?それはダメでしょうに。。。勉強する時は勉強する。食べる時は食べる。しっかりとけじめをつけさせましょう。
0 件のコメント:
コメントを投稿