Хүсэлт байвал, хичээл зааж болно!
Улаанбаатар хотын Баянзүрх дүүргийн Амгалан цогцолбор сургуульд очин 1-р анги 1, 2-р анги 1,3-р анги 1, 4-р ангийн 3 ангид тус тус хичээл ороод ирлээ. Энэ сургуульд анх очиж багаа болохоор сургууль, багш нарын талаар ойлголтгүй ч, хүүхдүүдтэй уулзана гэхээр сэтгэл хөдөлж байлаа.
Хүүхдүүд үнэхээр хөөрхөн. Би өөрийгөө танилцуулан ”Хичээл заана аа” гэж хэлэхэд бүгдээрээ баярлацгаан Маюми багшаа хэмээн дуудацгаан, миний муухан монгол хэлийг сайн сонсон ойлгон надаас асуулт асууж байлаа. Хичээлдээ ч сайтар анхааран оролцон бүтээлээ сайн хийцгээж байсан. Хүүхдүүд ч хоорондоо харилцан бие биенээсээ суралцсан болов уу. Хичээл дууссан ч “Маюмаа багшаа дахин ирээрэй”, “Маюмаа багшаа баяртай” хэмээн хэлэхэд нь би их баяртай байсан. Анх уулзаж байгаа багш нар гэхэд, миний яриаг сонсон зарим нэг үгийг орчуулан өгч, хүүхдүүдтэйгээ хамтран хийн Японд ийм хөгжилтэй хичээл явагддаг юм уу хэмээн хэлэх багш хүртэл байлаа.
Хүүхдүүдтэйгээ хамтран туршиж үзэн Японы боловсролын заах аргаас суралцъя гэсэн багш нар үнэхээр цөөхөн байдаг. Хэрвээ ийм багш байдаг бол тэр сургуульд ямар нэгэн дэвшилт гарч цаашид хөгжих болов уу. Бас хүүхдүүд ч баяр хөөртэй байх болно гэж бодож байна. Харамсалтай нь ихэнх багш нар хичээл дундуур гарч явах нь олон. Одоогийн нөхцөл байдалд Японы заах аргаас иймэрхүү байдлаар шууд суралцах боломж тэр болгон байхгүй тохиолдолд хичээл хаяад гараад явах нь их харамсмаар. Японы заах аргаас танилцуулан сайн талыг нь монголд нэвтрүүлэх юмсан гэж өдөр болгон бодно.
Буцаж явах замд бага ангийн нэгэн сурагчтай яг тааралдлаа. Автобусны зогсоол дээр автобус хүлээн зогсох миний хажууд тэрээр аавтайгаа ярилцан..
-“Өнөөдөр Маюми багш зургийн хичээл хийсэн байхгүй юу. Маюми багшийг мэдэх үү?”
Гэсэнд ”Хэн? “ аав нь мэдэхгүй ээ.
-“Японоос ирсэн гадаад багш, хөгжилтэй байсан үүнийг хийсэн юм” гээд хөгжилтэйгээр үүргэвч-ээсээ гарган үзүүлэх охин. Охиныхоо хийснийг хараад
-“Хариад ээждээ үзүүлээрэй” хэмээн хэлэх аав охин хоёрыг хараад, өнөөдөр хичээл хийгээд их сайн боллоо хэмээн өөрийн эрхгүй бодсон.
Би сургуульд хайртай. Хүүхдүүдэд хайртай. Яагаад гэвэл хүүхдүүд байгаа сургууль дээр олон яриа өрнөх амьд орон зай байгаа болохоор... тэгээд бас хүүхдүүдийн баяр хөөр инээдээр бялхсан газар болохоор би дуртай.
Сургууль дээр очиход инээмсэглэх хүүхдүүдтэй уулзан, янз бүрийн яриа дэлгэх хүүхдүүдээс урам авдаг юм. Сэргээд л ирдэг. Тэд гайхалтай. Тийм болохоор хайртай.
Хэрвээ хүсэлт байвал би хичээл заахаар очих болно!
第69回 出前授業~図画工作編~
依頼があれば、出前授業します!
ウランバートル市バヤンズルフ地区アムラガン統合学校に行って、1年生1クラス・2年生1クラス・3年生1クラス・4年生3クラスの出前授業をしていきた。この学校は、初めていく学校だった。どんな学校で、どんな先生がいるのかも知らない。でも、すごく子どもたちに会えることにワクワクしてた。
子どもたちは、本当にかわいい。自己紹介をして、「授業をするね。」と言うと、とっても喜んでくれ、私のことを「マユマー先生」と呼んでくれた。私が話す片言のモンゴル語を子どもたちは、一生懸命に聞いてくれ、質問をよくしてくれた。作品作りも一生懸命に集中してすることが出来た。子どもたち同士、作品を鑑賞し合うこともできた。授業が終わった後でも「マユマー先生、また来てね。」「マユマー先生、ばいばい」などたくさん言葉をくれた。うれしかった。
初めて会う学級担任の先生たちだったけれど、先生方も私が話していることをよく聞いてくださり、通訳をしてくださった。中には、子どもと一緒に作品作りをし、「日本では、こんなに楽しい授業をしているのか?」と言ってくださった先生もいる。子どもと同じ体験をし、日本の教育指導法を学ぼうとする先生は、本当に少ない。そういう先生のいる学校は、これから、伸びてくるだろう。そして、子どもたちも幸せだと思う。残念なことに多くの先生は、長さの違いはあれども、教室から出て行ってしまう。このモンゴルで、日本の指導法を体験できる機会は、本当に少ないのに。。。もったいないと思う。日本の指導法を知り、いいところをモンゴルの教育に取り入れていって欲しいと日々、思っている。
帰り道、ちょうど低学年の子どもの下校と重なった。帰りのバス停でお迎えに来たお父さんと子どもが、たまたま、バスを待つ私の隣で話をしていた。
「今日ね、マユマー先生が図工の授業をしてくれたよ。マユマー先生、知ってる?」
と話す子ども。
「誰?」
と聞くお父さん。(そら、お父さんは知らないですよ。。。)
「日本から来た外国人の先生。楽しかったよ。これを作ったんだ。」
と得意気に話し、作品をリュックサックから出して見せる子ども。作品を見て、
「帰ったらお母さんにも見せようね。」
と優しく微笑むお父さん。
こんな親子を見ると、出前授業をやってよかったと思う。
私は、学校が好きだ。子どもたちが好きだ。なぜならば、子どものいる学校は、言葉がたくさん飛び交い、生きている空間だからだ。そして、子どもたちの笑顔があふれている場所だからだ。学校に行くと、笑顔の子どもたちに会い、いろいろと話しかけてくれる子どもたちと触れ合うと、パワーがもらえる。元気になれる。子どもたちには、そんな不思議なパワーがある。だから、好きだ。
依頼があれば、出前授業します!
0 件のコメント:
コメントを投稿