2011年6月3日金曜日

Тэмдэглэл 13: Хичээлийн судалгаа болон хэлэлцүүлэгийн тухай


Сургуулийн багш нараас авсан судалгаа (хувийн журмаар)

1.Сургууль дээрээ хичээлийн судалгаа хийж байгаа юу?

2.Судалгаат/туршилтын хичээлийн дараа хэлэлцүүлэг хийдэг үү?

3.Гаднаас мэргэжлийн багш урин судалгаат/туршилт хичээл хийж байсан уу? гэх мэт зүйлийг асууж үзлээ.

Ерөнхийдөө аль ч сургуулийн хариулт адилхан байсан.

1.Тийм, хийж байгаа

2.Тийм, хийж байгаа

3.Үгүй, өөрсдөө л зөвхөн хийж байгаа. . .   гэсэн хариулт байлаа.

Өөрөөр хэлбэл, өөрсдийнхөө үнэлгээгээр судалгаат хичээл, хэлэлцүүлэг хийж байгаа гэсэн үг. Өөрсдийн одоогийн түвшингөөр хичээлээ харж, хичээлийн хэлбэр болон заах арга зүй гэх мэтийг өөрсдийн үнэлэмжээр үнэлж байгаа нь багш нарын арга барилд дэвшилт гарна гэхэд хүндрэлтэй юм. Мөн сүүлийн жилүүдэд боловсролын салбарт яригдаж  буй шавь төвтэй сургалтын арга зүйг суралцах сургалтанд хэсэг багш хамрагдаж байгаа учраас ихэнх багш нартШавь төвтэй сургалтын үндсэн ойлголт байхгүйгээр судалгаат хичээл болон хэлэлцүүлэг хийж байна гэж хэлж болно.

Зорилго Хичээлийн судалгаа болон хэлэлцүүлэг хийх гэж зорьж байгаа ч энэ нь харамсмаар юм. Мэргэжлийн багшийг Судалгаат/туришлтын хичээлд урин сургууль нийтээрээ Шавь төвтэй сургалт-ын нэгдсэн ойлголттой болж хичээл тус бүрийн агуулга, хэлбэр, заах аргыг судлан багш нарын мэргэжлийн ур чадварыг дээ­шлүүлэх хэрэгтэй болов уу.

Мөн хэлэлцүүлэг хийхдээ “Хүүхдийн нүдээр” (хүүхдийн анхаарал юунд чиглэгдэж буй) харж хичээлээ хэлэлцээсэй гэж хүсч байна. Ямар асуултыг хэрхэн асуух, хичээлийн бэлтгэлийг хэрхэн хийвэл хүүхдүүд хялбар ойлгох бол гэдгийг бодож үзээрэй. Үүний тулд судалгаат/туршилт хичээлийн үед хүүхдийн ард биш хүүхдийн ойр (хичээлд саад болохгүй зайд) очиж хичээл ажиглаарай. Хүүхдийн ойролцоо байвал багшийн заах арга болон хүүхдийн царайг харж чадах юм. Хүүхдийн царайг харна гэдэг нь хүүхэд хэрхэн ойлгож буй болон хүүхдийн анхаарал юунд төвлөрч байгааг мэдэхэд чухал юм. 

Хүүхдэд бүрэн дүүрэн ойлголт өгч буй хичээлийг сайн хичээл гэнэ. Ойгож буй хүүхдийн царайд инээмсэглэл тодорно. Энэ инээмсэглэлийг харсан багш эрч хүчтэйгээр хичээлээ зааснаарИнээмсэглэл дүүрэнхичээл болох юм.

Одоо байгаагаас илүү сайн хичээлийг хүүхдүүдийн төлөө заахыг хичээгээрэй

Ингэхийн тулд өнөөг хүртэл зааж ирсэн хичээлээс өөрөөр судалгаатай хичээл заан, үр дүнгийн хэлэлцүүлэгийг зохион байгуулж үзэхгүй юм уу











13回 授業研究・討議会について



 現場の先生にアンケート。(個人的に)

    校内で研究授業をしていますか?

    授業研究の後、討議会をしていますか?

    外部から専門の先生を招いて、授業研究をしたことがありますか?

などを聞いてみた。

大体、どこの学校でも同じ答えだった。

    はい、しています。

    はい、しています。

    ないです。自分たちだけでしています。

ということだった。

すなわち、自分たちの評価だけで研究授業・討議会が行われているということになる。自分たちの今のレベルだけで授業を見ているため、授業形態・指導方法などの教授法は伸びにくい。また、近年、教育・文化局が言っている「子ども中心の学習指導法」について、学ぶ機会は、ごく一部の教師しか研修に参加することができていないので、この「子ども中心の学習指導法」という考え方がないまま、研究授業・討議会が行われているということが考えられる。

せっかく、授業研究・討議会をしているのだから、もったいない。ぜひ、専門の講師を研究授業に招き、学校全体で「子ども中心の学習指導法」という考え方と、様々な授業形態・指導方法を学び、先生方の専門性を高めて欲しいと思う。

また、討議会でも、「子どもの目線」で討議することもしてほしいと思う。どうしたら、どのような発問をしたら、どういう教材があれば、子どもたちは理解しやすいだろうか?というようなことを考えて見て欲しい。そのために、研究授業のときは、子どもの後ろに座るのではなく、子どもの近く(授業の邪魔にならない程度の距離で)に行って授業見学をしてほしい。子どもの近くだと、先生の指導方法もよく見ることができるし、子どもの顔を見ることもできる。子どもの顔を見ることは、子どもの理解度を知るためにも、子どもの目線を知るためにも、必要なことである。

いい授業は、子どもがよく理解できる授業。子どもが理解し、笑顔になる授業。そして、子どもの笑顔で先生も笑顔になる授業。

今よりもっと良い授業を!子どもたちのために目指しませんか?

そのために、少し今までと違う授業研究・討議会をしてみませんか?

0 件のコメント:

コメントを投稿