2011年4月21日木曜日

Тэмдэглэл 2: Хүүхдэд өгөх заавар.



Хичээл заах явцад хүүхдэд олон удаа заавар өгдөг биз дээ?

Өнөөдөр “хүлээх” гэсэн зааврын тухай “яръя”. 



Сурах чадвар сул  хүүхдийн хувьд хүлээж суух дуртай гэж та бодож байна уу?

Энэ бол эндүүрэл.

Хамгийн оновчтойгоор хэлэхэд “Хүүхэд бол юу ч хийлгүйгээр хүлээх дургүй “ юм.

 ?????



Багшийг иртэл хүлээх хооронд хүүхдэд ямар нэгэн зүйл хийх  заавар  өгч болно, харин ямар заавар өгөх вэ гэдэг нь чухал асуудал юм. Жишээ нь “сурах бичгээ уншаад хүлээж байгаарай” гэхэд номд дуртай хүүхэд  унших боловч дургүй хүүхэд бол амархан уйдна.

Хийж байгаа зүйлээсээ уйдах тохиолдолд яах вэ?

Хүүхэд найзыгаа цохих, дуртай зүйлээ хийхийн тулд босон алхах.... гэх мэт

Иймэрхүү үйлдэл хийхэд бусад хүүхэд мөн адил дуртай зүйлээ хийж эхлэнэ.

Багшийг хүлээж буй хүүхдэд иймэрхүү зааварчилгаа өгвөл ямар вэ? Жишээлбэл: “Багшийгаа иртэл зургаа будаад сууж байгаарай”,  “Сурах бичгийн ... хуудаснаас дэвтэртээ цэвэрхэн хуулж бичээд сууж байгаарай”,  “Тооны дасгалыг ажиллаж байгаарай” гэх мэт үр дүн нь харагдах даалгавар өгөхөд хүүхдүүд хүлээж авах нь амар.

Ингэхдээ , “Хэн алдарт зураач болох бол?” “Хэн хурдан нямбай дуусгах бол?” , “Хэрвээ бодлогоо бодсон бол найздаа зориулж бодлого зохиогоорой” гэх мэт хүүхдийн идэвхийг сэргээх үг хэлбэл анхаарлаа төвлөрлүүлж чаддаг болно.

 Багш хүүхдүүдийг хүлээлгэсэн үед “Хичээнгүйлэн хийж чадаж байна уу”, “ Жаахан хүлээж байгаарай” гэж хэлээд өгсөн даалгавар дасгалаа бүгдийг заавал шалгаарай. Хүүхдийн хийсэн ажлыг заавал  шалгахгүй бол дараа даалгавар хийхгүй  байх магадлалтай. Ангийн багшийгаа иртэл, 

хүүхдүүд нь багшийгаа хүлээх чадвартай байна гэдэг мөрөөдөл биш гэж үү?









2回:子どもへの指示(1)



授業をしていると、子どもに指示を出すことが多くないですか?

今日は、「待つ」という指示について書きたいと思います。



低学年は特にですが、「子どもは待つという行動が苦手」と思っていませんか?

これは、間違いです。

正確に言うと「子どもは、何もせずに待つことが苦手」なんです。

????

そう、することを指示すれば、待つことの上手にできますよ。

ただ、その指示が問題。

「教科書を読んで待っていてね」

と言っても、本が好きな子を読みます。が、本読みが嫌いな子どもは、すぐに飽きてしまいます。

飽きるとどうするか?

子どもは、友達を叩いたり、楽しいことを探すために立ち歩いたり、、、、、。

そういう子どもが出てくると、子どもたちはどんどん好きなことを始めていきます。

では、そんな指示がいいのか?

例えば、「先生が来るまで、丁寧に色塗りをしていてね。」とか「教科書○ページからノートに丁寧に写して、待っていてね。」とか「復習の計算問題をして、待っていてね。」とか、成果がわかるものを指示すると、子どもたちは取り組みやすいです。

その時に一言。「誰が色塗り名人になるかな?」とか「誰が丁寧に早くかけるかな?」とか「もし、計算が終わったら、お友達のための問題をたくさん作ってみてね」とか、子どものモチベーションが上がるような一言を伝えると、子どもたちは集中してすることができるようになります。

そして、待たせた時は「一生懸命にできたかな?」「上手に待てたね」という言葉かけと共に、指示した課題を必ず、見てあげてください。ここで、成果を見ないと、課題をしない子どもが今後出てくる可能性があります。

担任の先生が来るまで、待つことができるクラスって理想ではありませんか?












0 件のコメント:

コメントを投稿