2011年11月29日火曜日

Тэмдэглэл 42: Хичээл судалгааны хэрэгжилт


Одоог хүртэл янз бүрийн аймаг сумаар явж олон сургуультай танилцлаа. Хичээлтэй тань танилцах юм гэсэн гэнэтийн гуйлтанд сэтгэл гарган эелдэгээр хүлээн авч хилээлтэйгээ танилцуулсан. Багш нараа баярлалаа.

Чойрын сургууль нь миний гэнэтийн гуйлтанд ”Манай ангийг үзээрэй” “Хичээл судалгаа хийнэ ○○цагт △△тэнд иржтанилцаарай” хэмээн дуудсанд үнэхээр гайхсан.

Юу хийхээр ирлээ? гэх намайг угтан авсанд гайхсан юм.

Харамсалтай нь бүх ангитай танилцаж чадаагүй.Хэдэн ангиаророн, хичээл судалгаатай танилцах болсон юм.

Чойрын 1-р сургуулийн 2-р ангийн хичээл судалгаа нь багаар явагдаж байлаа. 3ангийн анги даасан багш нар нийлэн өөрөө өөрсдийнхөө ангид нээлттэй хичээл хийн үзсэн багштайгаа саналаа солилцон хичээлээ сайж руулах. Тэгээд дараагийн өдөр ньондоо ангид зааж үзэх гэх мэтээр ажиллаж байлаа. Багаар ажиллан хичээл судалгаахийнэ гэдэг нь үнэхээр үр дүнтэй. Тэгээд бас адилхан бүлэг нэгдэж байгаа нь.


2-р ангийн тооны хичээл (Хоёр оронтой тоог нэгжээр хорог дуулах-аравт задлан бодох) гэсэн гарчигтай хичээл байлаа.

Хүүхдүүдэд хараад ойлгохоор амар үзүүлэн ашиглан хичээлээ явуулж байлаа. Мөн хүүхдүүдийн ойлгох төвшинд тааруулан багийн сургалт явуулж байлаа.

Хүүхдүүд идэвхитэй хөгжөлтэйгээр хичээлд оролцож байсан. Хичээлийн аргачлалын хувьд дутагдалтай тал байгаа ч би энэ судалгаат хичээлийг үнэлж байна. Яагаад гэвэл хүүхдүүд маш сайн хичээлд оролцон өөрөө өөрсдөө бодож сэтгэн багаар тус бүртээ сайн оролцож байсан. Ихэнх сурагч хичээлийн агуулгыг ойлосон байсан учраас. Өөрөөр хэлбэл хүүхдийн ойлголт болон сургалтын хурд, арга барил таарч байсан болохоор тэр байсан учраас. Энэ ч басбагаар хичээл судалгаа хийсний үр дүн юм. Гэхдээ бас дахин судлахаар зүйл олонбий. Хүүхдийг сайн ажиглан хүүхдэд таарсан хичээлийг явуулах тийм хичээл судалгааны суурийг эдгээр багш нар чадаж байсан.

Өөрсдийн чадлаараа хичээн хичээлээ сайжруулъя гэсэн багшнар Монголд бий. Гайхамшигтай.

Бүгдээрээ ялахын тулд хичээцгээе.   









42回 授業研究の実施



 今までもいろいろな地方に行き、たくさんの学校を見てきた。「授業を見せてください」という突然の依頼にもかかわらず、どこの学校も快く授業を見せてくださった。ありがとうございました。

 チョイルの学校は、この突然の依頼に対し、「私のクラスを見てください」「授業研究をするので、○○時に△△に来てください」と積極的に声をかけてくださった。正直、びっくりした。何をしに来たのだ?という対応をされてもおかしくないだけに、歓迎されていることに驚いた。

 残念ながら、すべてのクラスを見せていただくことはできなかった。いくつかのクラスの見学と、授業研究に参加させていただくことにした。

 チョイル 第1学校の2年生の授業研究は、チームで実施されていた。3クラス3人の担任の先生により構成され、自分たちのクラスで授業を行い、見学した他の先生方と意見交換をし、さらによい授業案を考える。そして、次の日に違うクラスでクラス担任が実施しているという。チームで授業研究をするということは大変素晴らしいこと。しかも、同学年で構成しているという点も評価する。

 2年生の算数の授業「2ケタ-1ケタの引き算(繰り下がりあり)」がテーマだった。子どもたちに視覚的にも理解しやすいように、タイルなどで工夫し、授業を進めていた。また、子どもたちの理解度に合わせて、グループ学習も取り入れていた。

 子どもたちは、先生をキラキラした目で見て授業に参加していた。

 授業の方法としては、まだまだ改善の余地はある。しかし、私はこの研究授業を評価している。なぜならば、子どもたちはとても楽しんで授業を受けていたし、一人一人が自分なりに考えを出し、グループ学習にも参加できていた。そして、ほぼ全員の子どもが学習内容を理解していたからだ。すなわち、子どもたちの理解度と学習スピード・方法があっていたということだからだ。これもチームで授業研究をしてきた成果だ。

 まだまだ、改善の余地はある。子どもをよく観察し、子どもに合った授業を考えるという授業研究の基本中の基本は、この先生方は出来つつある。

 自分たちの力によって、自分たちの授業をよくしようとしている先生たちが、このモンゴルにもいる。本当に素晴らしい。

 みなさんも負けずに頑張りましょう!

0 件のコメント:

コメントを投稿