2012年4月8日日曜日

Тэмдэглэл 70: Оросын Санкт-Питербургийн сургуулиар орсон нь...


    Саяхан Орос руу яваад ирлээ.Орос хэл огт мэдэхгүй надад хүмүүс нь эелдэг байж хөгжилтэй аялал байж чадсан юм. Спасиба!

За , энэ удаагийн аялалын гол зорилго нь бага сургуулиар орж танилцсан явдал юм. Энгийн үед сургуульд орох хэцүү боловч монгол оюутнаар дамжуулан танилцах боломж олдсон юм.

1-р анги 4-р ангийн хичээлийг үзэх боломж олдсон.Аль ч анги  16хүүхэд, 26хүүхэдтэй япон монголтой харицуулахад хүүхдийн тоо цөөхөн байсан. Хичээлийн цаг нь 45минут.Аль ч улсын хүүхдүүд адилхан хөөрхөн. Ялангуяа хичээл хийж буй дүр төрх яагаад ийм хөөрхөн харагддаг юм болдоо?

Өдөр тутмын хичээл байсан ч сурах зүйл их байлаа.Үгийг нь ойлгохгүй ч хүүхдүүдийн харц багшийн хөдөлгөөнөөс хараад л олон зүйл сурсан. Гайхалтай байсан зүйлээс нь дурдая.



    Хүүхдүүд багш хамтдаа хичээлээ хийж байгаа явдал

Багш хүүхдэдтэйгээ ярилцангаа,
хичээлээ явуулна.Хүүхдийн саналыг хүлээн аван
хичээлээ явуулна. Энэ хичээл судалгааг сайн хиигээгүй бол чадахгүй зүйл юм.
Бас энгийн үед хүүхдээ  сайн ажиглан ойлгохгүй бол болохгүй юм.

    Хүүхдүүд өөрсдөө идэвтэйгээр хичээлээ явуулж байсан

Хүүхэд өөрөө бодох, өөрөө хийх. Асуулт тавих зэрэг өөрөө өөрсдөө хийх үйлдэл олон байлаа.4-р ангийн хувьд дарааллаар самбар дээр гаран хариултаа бичин тайлбараа хийж байлаа.Хүүхдүүд бие биенээсээ сурах.Багш хичээлийн явцыг ажиглан алдааг засан .Энэ нь хүүхдүүд андуурч бус зөв сурах юм.Харилцан итгэлгүй бол энэ аргаар хичээл хийхэд хэцүү юм.

    Ширээн дундуур яван хүүхэдтэй тулж ажиллаж байв  

Жаахан ойлголт нь удаан байгаа хүүхдэд хандан дэмжлэг өгч байх шиг байсан.Хүүхдүүд хариултаа хэлэх үед  гараа өргөхгүй байгаа хүүхдийн хийсэн эсэхийг шалган мэдэж байгаа учир нэр дуудан хариулах боломж өгч байлаа.

    Анги дотроо сургалтын дүрэмтэй

Найзыгаа тайлбар хийж буй тохиолдолд сонсох.асуулт байвал гараа өргөх гэх мэт суурь дүрмээс гадна 4-р ангид найзыхаа ярьж буй зүйлтэй ижил санаатай байвал нэг удаа алга таших зэрэг дүрмээ хүүхдүүд сайн биелүүлж байлаа.

    Хичээлээ мэндчилгээгээр эхэлж дуусгана

Хичээл эхлэлээ Хичээл дууслаа хэмээн бүгд нэг дуугаар босон мэндэлж байлаа.

Хүүхдүүд хийж буй үйлдлээр дамжуулан өөрийнхөө санааг тодорхой илэрхийлж байлаа.

    Хичээлийн төгсөлд заавал хичээлийн агуулга болон хүүхдүүдийн сайн идэвхитэй байсныг магтаж өгөх.

Хэн юунд хичээж байна ? гэдэгийг зөвхөн багшийн зүгээс биш сурагчийн зүгээс мөн ярилцан хичээнэ амлан гар барьж байсанд их гайхсан.Энэ нь амархан юм шиг боловч их хэцүү юм.Гэх зэрэг... багш нарын заах аргаас суралцах зүйл их байлаа.Өшөө хичээл үзэнгээ суралцмаар санагдаж байсан.



Өмнө ньТэмдэглэл 24: Нийгэмтэй танилцах хичээлийн талаар танилцуулсан.

Энэ удаагийн аялалаар Эримитажаас эхлэн олон үзэгслэн музейгээр орон янз бүрийн баримал болон уран зураг үзсэн.Тэр үед сургуулийн сурагчид их байв.1-р ангиас 11-р анги хүртэл...асуутал жил бүр ирдэг тэгээд бүр үзэсгэлэнгийн тайлбарлагч нь мэргэжлийн талаарх мэдээлэл өгөх ба суралцах боломжтой байлаа. Ангийн багш нь ч цугтаа хичээлээ явуулах боломжтой болж байгаа юм.Гайхалтай.Бага байх үеэсээ эхлэн дэлхийн алдартай бүтээлтэй танилцан, урлагийн мэдрэмжтэй болж суралцах нь маш чухал гэж бодож байна.


  






70回 ロシア サンクトペテルブルクの学校に行って。。。



 先日、ロシアに一人旅に出かけてきました。ロシア語、全くわからない私ですが、人々の親切により、楽しく過ごすことが出来ました。スパシーバ!

 さて、今回の旅行のメインイベントの1つ!小学校の授業見学をしてきました。通常では、学校に入ることも難しいようですが、留学中のモンゴル人に手伝ってもらい、実現できました。

 1年生と4年生の授業を1時間ずつ、見学をさせていただきました。どちらのクラスも16人、26人と日本・モンゴルに比べて子どもの数は少なかったです。1コマが45分。どこの国の子どもたちも可愛いです。特に、一生懸命に勉強する姿は、なんて愛らしいのでしょうか?

 通常の授業を見せていただいたのですが、とにかく学ぶことがたくさんありました。言葉がわからなくても、子どもたちの表情や先生の動きを見ているだけでも多くのことを学びました。素晴らしい点をあげたいと思います。

     子どもと先生が一緒に授業を作り上げていること。

 子どもと先生が駆け引きをしながら、授業が進んでいきます。子どもの意見を使って授業が進められていくのです。これは、授業研究をしっかりとしていなければできないこと。そして、子どもたちを普段からしっかりと観察をし、状況把握が出来ていなければできないことです。

     子どもたちの活動が多くあること。

 子どもたち自身が考える。やってみる。質問をする。などなど、子どもたち自身からの活動が多くありました。4年生は、リレー形式で、子どもたちが順に黒板に答えを書き、説明をする発表もしていました。子どもたちが子どもたち同士で学ぶ。先生は、授業の方向が間違った方向に行かないようにしっかりと見守っていくのです。これは、子どもたち同士が安心して学べる、信頼関係がなければできない授業方法です。

     机間巡視を利用し、個別指導や言葉かけをしていること。

 少し、理解がゆっくりな子どもに対してもしっかりとフォローアップされているようでした。子どもたちが答える際でも、挙手をしていない子でもできていることを把握しているので、当て、どの子も発表をする機会を作っていました。

     クラスの中での学習ルールがきっちりと成立していること。

 友だちが発表している時は、聞く。質問があれば挙手をする。などの基本ルールの他、4年生では、友だちの発表と同じ意見ならば、拍手を1回するなどのルールがあり、しっかりと子どもたちが実行をしていました。

     起立・礼で始まり、起立・礼で終わる。

 これから学習をする時間。これで学習時間が終わり。きっちりとクラスの子どもたちが揃って、起立・礼をしていました。子どもたちは行動をすることにより、けじめをしっかりつけることができていました。

     授業の最後に、必ず、今日の学習内容の確認と子どものいい活動を褒めること。

 誰が何を頑張っていたのか?先生からだけでなく、子どもからも発表し、お互いの頑張りを拍手でたたえ、認め合う時間を作っていたので、驚きました。これ、簡単なようで、本当に難しいです。

などなど、先生方の指導法から学ぶことは多くありました。もっと授業を見て、学びたかったです。

 以前、第24回「社会見学」で日本の社会見学について紹介をしました。

 今回の旅行中、エルミタージュをはじめ、たくさんの美術館や博物館を訪れ、様々な彫刻・絵画などを見てきました。その時に、学校から子どもたちがたくさん見学に来ていました。1年生から11年生まで、、、。聞いてみると、毎年、来ているとのこと。しかも、説明は美術館・博物館の専門家の人々が行い、より専門的なことを学ぶことが出来るのです。担任も一緒に学習をする機会にもなっているようです。素晴らしいですね。小さなころから世界的に有名で価値があるとされている物を見、様々なことを感じ、学ぶことは、とてもいいことだと思います。


0 件のコメント:

コメントを投稿