2012年6月20日水曜日

Тэмдэглэл 74: Өмнөговийн семинар  ~бэлтгэл~

3сарын 9, 10 өдрүүдэд Өмнөговь аймгийн Даланзадгад хотын 1-р сургуулийн багш нарт ЖАЙКА-ийн сайн дурын гишүүд бид семинар хийх болсон юм. Энэ семинарт 1сарын өмнөөс эхлэн бэлдэж өдөр тутмын ажлаас гадна амралтын өдрүүдээрээ хичээлийн материалын судалгаа болон хэлэлцүүлэг хийж байлаа. Материалаа өөрсдөө бэлтгэн хөтөлбөрөө боловсруулах ... семинарын агуулгаа судлан нягтлах зэрэг бэлтгэл гэж товчхон хэлэх боловч хийх ажил их байссан учир багт хуваагдан ажиллаа. Энэ семинарын ажилд Өмнөговь руу явах багаас гадна УБ-т байгаа сайн дурын гишүүд ч оролцсон. Олон хүний хүч хөдөлмөр орсон болохоор бэлгтэл сайн хангагдсан гэж бодож байна.

Ажлын хажуугаар хийх семинарын бэлтгэл маань бодсоноос хавьгүй хүнд байлаа. Биеийн байдал нь муудах хүн гарч ирэхээр их ажил байсан. Гэвч бид нэг ч удаа больё гэж бодоогүй.

Яагаад гэвэл энэ семинараар дамжуулан Монголын багш нарт дамжуулан илэрхийлье гэсэн бодол байсан болохоор... Энэ удаагийн семинарын сэдэв ”Хүүхэд төвт сургалтын заах арга зүй гэж юу вэ? “ Энэ бүхэн монголын хүүхдүүдийн төлөө, мөн хүүхдийг өсгөж хүмүүжүүлж буй багш нарын төлөө...бас бидний суралцахуйн төлөө...

Бид 6-ны өдөр онгоцоор Даланзадгад хотод буун 7-нд семинар болох 1-р сургууль дээр очин нээлттэй хичээлд оролцох хүүхэд багачуудтай анх уулзсан. Түүгээр ч зогсохгүй нээлттэй хичээлд оролцох бүлгээс гадна өөр ангид хичээл зааж үзэх боломж олдсон. УБ -т туршилт хичээлийг заасан боловч Өмнөговийн хүүхдүүдийн яг байгаа байдалд тохируулан хичээл заахыг хүссэн юм.

Энэ бэлтгэл буюу урьдчилсан хичээлд нээлттэй хичээл заах ангийн багш, бага сургуулийн менежер суун дараа нь саналаа солилцох боломж гарсан юм. Бидний зүгээс “хичээлд суугаарай” гэж хэлээгүй ч өөрсдөө ирсэн нь энэ сургуулийхан сурах идэвхтэйг харуулж байв.

Ангийн багш нь энэ урьдчилсан хичээлийг харснаар нээлттэй хичээлийн байр байдалыг ойлгохоос гадна бидний ойлгомжгүй байгаа монгол хэлийг хүүхдүүддээ хэрхэн хэлэх зэргийг ч нарийн мэдэж ойлгуулах боломж олгосон юм. (Харин зургийн урьдчилсан хичээл хийгээгүй юм. Сэлэнгэ аймагт хийгдсэн болохоор анги даасан багш нь 8-нд Өмнөговь аймагт ирсэн тул.)







74回 南ゴビセミナー ~準備編~



 3910日、南ゴビ県ザランダドガド市の第1学校にて、南ゴビの先生方対象としたセミナーを私たちボランティアがさせていただいた。このセミナーのために私たちボランティアは、1か月以上も前から、日々の活動に加え、土日も利用して授業の教材研究やミーティングを行っていた。教材を手作りしたり、教案を練ったり、、、セミナー内容を検討したり。。。準備と一言で言うが、非常にたくさんのことがあり、グループで作業を行った。この作業も、南ゴビに行くメンバーだけではなく、UBでサポートしてくれる隊員もいた。みんなの力があったから、一つ一つの準備を確実にしていくことが出来た。

 日々の活動に加えて行うセミナー準備は、想像以上に大変で、途中で体調を崩してしまう人も出てしまうほどだった。しかし、私たちは、このセミナーを一度もやめようと思わなかった。なぜならば、このセミナーを通じてモンゴルの先生たちに発信したい思いがあったからだ。それが今回のセミナーのテーマ「子ども中心の指導法とは?」。すべては、モンゴルの子どもたちのために、、、そして、子どもを育てる先生たちのために、、、また、私たちの学びのために。。。

 私たちは、6日にダランダドガド市に飛行機で行き、7日に会場となる第1学校を見学。公開授業をさせていただく子どもたちと対面をさせていただいた。それだけではなかった。公開授業をさせていただく学年で、他のクラスにて事前授業をさせていただくことが出来た。UBでもシュミレーション授業を行ってきたものの、南ゴビの子どもたちの実態に合っている授業を行うために、させていただいたのだ。この事前授業の時に、公開授業をさせていただくクラス担任、そして小学校のメネジルも参観してくださり、授業後、意見交流の時間を持つことができた。こちらから、参観をお願いしたわけではない。先生たちの自主的な行動で、参観をしてくださったのだ。この学校の先生の学びの姿が、ここにも出ていると思う。

これは、非常に有意義な時間で、クラス担任の先生が事前授業を見ることにより、当日の授業イメージをつかむだけでなく、どうやって私たちの伝わらないモンゴル語を子どもたちに伝えるか?なども具体的に考えていただく機会となった。(図工は事前授業をセレンゲで子どもたちに行ってきたこと、授業担当者が8日入りだったことから、ここでの事前授業は行わなかった。)


0 件のコメント:

コメントを投稿