2012年6月20日水曜日

Тэмдэглэл 76: Өмнөговийн семинарын 2 дахь өдөр, --- ① ---

Семинарын 2 дахь өдөр Бямба гаригт боллоо. Энэ өдөр амралтын өдөр байсан ч 42 хүн эртхэн цуглалаа.

Өмнөх өдөр нь хичээл эхлэхийн өмнө "Гар угаах зааврын тухайтанилцуулга байгаа" гэж зарлаж байсан ч, амралтын өдөр эртхэн цугларсан багш нарын идэвхийг хүндэлж байна.






За ингээд, гар угаах зааврын дараа хэдэн мэдээлэл өгсөний дараа семинар эхэллээ. Эхлээд хичээлийн судалгааны тухай байлаа. Энэ удаа би удирдан явууллаа.

Даланзадгадын 1-ээс 4-р сургуулийн 30 багшаас хичээлийн судалгааны тухай анкет бөглүүлж авсан юм. Энэ анкет судалгааны хариултаас одоогийн Өмнөговийн байдлын тухай эхлээд жаахан тайлбар хийлээ. Анкетын хариултаас үзэхэд аль ч сургуулийн менежер нь багш нарт хичээлийн судалгааны тухай тайлбар өшсөн бөгөөд ямар ч байсан “хичээлийн судалгаа” гэдэг үгийг бүгд мэддэг бөгөөд энэ талаар суурь ойголттой байсан юм.

Нэг менежер “Хотоос алслагдмал байдаг ч мэдээлэл авахад хүндрэлгүй болсон. Одоо интернетийн эрэн үе. Өөрсдөө мэдрэмжтэй байж чадвал хүссэн мэдээллээ авах боломжтой орчин бүрэлдсэн байгаа.“ гэж хэлсэн юм. Ийм бодол санаатай байгаа нь гайхалтай! Өөрөө өөрсдөө мэдээллээ хайн олж, өөрсдөөө суралцан, түүнийгээ хэрэгжүүлэх. Ийнхүү менежерээр дамжуулан сургуулийн бүтэц зохион байгуулалт дотор энэхүү үйл ажиллагааны хэлбэр нь явагдаж байгаа юм болов уу гэсэн дүгнэлтийг анкетаар дамжуулан дүгнэлээ.

Хичээл судалгааг багш нар маш идэвхитэйгээр сонсож байсан. Жижигхэн зүйл байсан ч тэмдэглээд авах юмсан гэж хичээн сонсоцгоож байсан. Зургийн хичээлийн семинарын сүүлийн хагаст багаар хичээлийн хөтөлбөр боловсруулах болсон юм. Япон багш нарын хувьд амархан юм гэж бодсон санаа, Монгол багш нарын хувьд хэцүү байгаа нь ажиглагдсан.

Энэ нь хүүхдүүдээр чөлөөт бүтээл хийлгэхдээ яах вэ? гэхэд шууд санаа гарсангүй. Бид нар бол өнгийн цааснаас сонгуулаад ямар зураас зурах, хүүхдийг өөрөөр нь зуруулах зэрэг хэд хэдэн хүүхэд өөрөө сонголтоо хийхээр зүйлийг бодож олох боловч... Монголын багш нарын хувьд ийм хичээл хийж байгаагүй болохоор хэцүү байгаа нь аргагүй юм гэж бодлоо. Гэвч заавар өгч хичээлээ явуулдаг багш нар маань өөрсдөө хийж байхдаа санаа гарган хийж эхэллээ. Тийм ээ багш өөрсдөө олон хийснээр төрөл бүрийн санаа төрдөг болно. Тийм болохоор багш нар өөрсдөө чадах чинээгэрээ хамтран баг болж янз бүрийн бүтээл хийгээд хүүхдүүдтэй адил туршаад хийгээд явбал ямар вэ гэж бодож байна.







76回 南ゴビセミナー ~2日目、セミナー①~



 セミナー2日目。土曜に行われた。そう、先生たちの休日である。しかし、この日のセミナーの参加数42名。しかも、先生たちの集まりも早い。

 前日に「『手洗い指導』に関する教材紹介があります」とアナウンスをされたこともあるが、休日に予定時間よりも早く集まる先生方の意欲に脱帽。。。

 さて、手洗い指導を紹介したのち、諸連絡があり、セミナーが本格的にスタートした。最初は「授業研究」についてのセミナー。これは、今回、私が担当をした。

ダランザドガドの第1~4番学校の先生方に協力していただき、「授業研究」についての事前アンケートを30名の方から回答をいただいた。そのアンケート結果から見える今の南ゴビの状況について、冒頭で少し説明をした。アンケート結果からわかることは、どこの学校もメネジルからしっかりと授業研究について指導を受けていているということ。そして、「授業研究」という言葉をみんなが知っているという状況だということ。すなわち、授業研究を学ぶ基本が出来ている状況であったということだ。

あるメネジルが言った。「首都からの距離は情報に関係ない。今は、インターネットの社会だ。自分たちが情報に敏感であれば、情報はタイムリーに得ることができる環境だ。」その心意気、素晴らしい!自分たちで情報をつかみ、自分たちで学び、自分たちで実践する。それも、メネジルを中心とした学校組織体制の中で行われているのではないか?とアンケートから推測できた。

授業研究のセミナーを受ける先生方は、怖いくらい真剣だった。どんな小さなものでも落とすまい、、、といった感じでメモを取り、聞いていた。

図工のセミナーは、後半はグループで指導案作成。日本人の私たちにとって、簡単だと思うようなアイデアも、モンゴル人の先生たちには難しいのだなぁ~と改めて感じた場面もあった。

それは、子どもに自由に作品を作らすのに、どうしたらいいのか?というアイデアがすぐには出ないのだ。私たちだったら、紙の色を選ばす。どういう線を描くか自由に描かす。などいくつか、子どもたち自身が選択できるようなことが思い浮かぶが、、、、。仕方がないことだ。先生方自身がそういう経験をしていないのだから、どうしていいのかわからなくて、当然なのだ。しかし、自分たちの考えをあ~でもない、こ~でもない、っていいながら、作っていくうちの先生方もアイデアが出てくるようになった。そう、先生自身が物を作る経験をたくさんすることによって、アイデアは自然と出てくるようになるのだ。だから、先生方、自分たちで、できればグループでいろんなものを制作して、子どもたちと同じような体験をたくさんしていただきたいと思う。

0 件のコメント:

コメントを投稿