2013年2月9日土曜日

Тэмдэглэл 87: 48-р сургууль ... Анхны хичээлийн судалгаа 1

Баянзүрх дүүргийн 48р дунд сургууль дээр би, дадлагын оюутантай ажиллаж байх үед хэд хэдэн удаа очиж байсан бегеед, энэ удаа хичээлийн судалгааны зевлехеер ажиллах завшаан тохиолдсон юм. Бүр энэ сургууль дээрх анхны хичээлийн судалгаа гэсэн шүү. Гараа бол хамгийн чухал! Зев зүйл их сурч мэдэж, өөрийн арга барилдаа тусгаж ажиллах нь хамгийн чухал хүчин зүйл болно.
7 хоног сургууль дээр ажиллалаа. 1 едер 1-ээс 2 хичээлтэй танилцаж, уулзалтанд ч оролцов. Заримдаа мини семинар ч хийж байлаа.

Энэ сургуулийн давуу тал нь, хичээлийн судалгааг ганцаараа биш багаар, бүр паралель анги хариуцсан багш нар хамтдаа хийдэг явдал. Багын гишүүдийн хуваарилалт нь ч бас зөв. Өдөр тутам ижил насны хүүхдүүдтэй харьцдаг тул заах арга барилын тал дээр тулгардаг бэрхшээлүүдийн тухай, мөн хүүхдүүдийн талаар судалгаа хийх боломжтой байдаг нь тун сайн хэрэг. Сургалтын материал, заах аргын судалгааг ганцаар хийснээс багаар ажилласан нь илүү үр дүнтэй байдаг. Яагаад гэвэл ганц хүний бодлоос илүүтэйгээр олон хүнээс олон төрлийн санаа оноо урган гарч ирэх бөгөөд, тэр чинээгээр хичээлийн чанар сайжирах боломжтой.
Бүлгэм бүрээс нэг анги нээлттэй хичээл хийж байлаа. Анги бүрт адилхан зүйл ажиглагдсан бөгөөд бусад сургуулийн хичээлийн судалгааны үеэр бас адилхан зүйл бодогдож байсан билээ.  .
1)  Сонсох цагтаа сонсож, бичих цагтаа бичих....
Насанд хүрсэн хүн ч адилхан, ямар нэгэн зүйл сонсонгоо бичих гэсэн 2 үйлдлийг зэрэг хийхэд хэцүү. Ялангуяа бидний бодож байгаагаас ч илүү энэ нь хүүхдэд бүр ч хэцүү байдаг. Тиймээс эхлээд сонсох орчинг сайтар бүрдүүлэх нь чухал. Бас бичих шаардлага гарвал хангалттай цаг олго. Улмаар бодох хугацааг тусад нь гаргаж өгөх хэрэгтэй. Багш  хүүхдэд нэг үйлдлээ анхааралтай хийх хангалттай хугацааг зайлшгүй гаргаж өгөх нь чухал. 


Хүүхэд байхдаа л хүний хэлж ярьж буйг сонсох ёстой цагтаа сонсох гэсэн дадал зуршлыг бий болгож байж, цаашид аливааг сайтар бодож тунгаадаг, би одоо юу хийх шаардлагатай вэ гэдгээ сайтар мэдэрдэг, мэддэг болно.
Энэ талаар би олон удаа хэлж ирсэн хэдий ч дахин давтахад, юу хийх ёстойг эхнээс нь сайн тодорхой зааж чиглүүлэх шаардлагатай. Энэ бол боловсролын үндэс суурь нь. 

2)  Слайд энгийн байх...
Сүүлийн үед хичээл дээр компьютер ашиглах тохиолдол олширсон. Мэдээж цагийн аясаар энэ нь зайлшгүй биз.Гэхдээ асуудлын гол нь сургалтын материал. Багш еерее хичээлийнхээ материалыг хийх нь сайн зүйл, гэвч хичээлтэй огт хамаагүй үлгэрийн баатар, бичлэг их ашиглаж байгаа нь ажиглагддаг. Эдгээр нь хүүхдэд ямар нелее үзүүлэх бол?

Хэдийгээр та үүнийг хийх гэж нэлээн хөдөлмөрлөсөн байлаа ч, хүүхэд хичээлийн агуулгад бус тэрхүү бичлэг, хүүхэлдэйн баатруудыг илүүтэй сонирхох боловуу. Зөвхен хүүхэд гэлтгүй томчууд ч бичлэгт илүү татагддаг гэдэг. Тэгэхээр энэ нь хичээлийн зорилготой үнэхээр нийцэж байгаа эсэхийг багш нар маань сайн ойлгож байгаа байх. Хэрэгцээгүй мэдээллийг аль болох багасгацгаая! Энэ нь хүүхдийн анхаарлыг төвлөрүүлэх аргуудын нэг юм.
                                                                                           Үргэлжлэл бий.



87回 第48番学校・・・初めての研究授業①

 バヤンズルフ地区にある第48番学校。教育実習生がお世話になっている時に、何度か行かせていただいたことが縁で、研究授業のアドバイザーのお仕事をいただいた。しかも、今回が初めての研究授業だという。初めが肝心だ!正しいことをしっかりと学び、取り入れていくことが最重要ポイントとなってくる。
 1週間、通わせていただいた。11コマ~2コマの研究授業を見せていただき、討論会にも参加した。場合によっては、ミニセミナーを行った。
 ここの学校のいいところは、個人で授業研究をしているのではなく、グループで、それも同じ学年の先生たちが協力して行っていること。メンバー構成もいい。同じ年齢の子どもを日々対象にし、同じような指導法の悩みや子どもの研究が出来るので、非常に素晴らしい。教材研究・指導法の研究は1人で行うよりも、グループで行った方がいい。なぜだろうか?一人で考えるよりもグループの方が、多くのアイデアを出し合うことが出来、より良い授業をつくることが出来るようになるからだ。
 各学年1クラスずつ、研究授業を公開された。どのクラスにも共通していることがある。それは、どこの学校の授業を見ても、ずっと思ってきたことだった。
     聞くときは聞く。書くときは書く。
大人でもそうだが、聞きながら書くなどの2つの行動を同時にすることは難しい。特に、子どもには大人が思っている以上に難しいことなのだ。なので、聞くときは、しっかり聞けるような環境を。書くときは、書く時間を確保。考える時は、考えるなど、1つの行動に子どもが集中できる環境を教師が意図的に作る必要があるのである。
子どものときから、聞くときは聞くなどのけじめをつけた教育をすることにより、しっかりと考え、今、自分が何をすべきかということをしっかりと見抜ける力をつけることもできるのだ。
今までも何度となく伝えてきたが、けじめのある指導が、子どもたちを大きく育てるのである。教育の基本である。
     スライドはシンプルに。。。
 最近、コンピューターを使った授業をよく見る。それは時代の流れとして、そうなってくるだろう。しかし、問題は教材だ。手作り教材は非常にいいことだが、授業に関係のないキャラクターや動画が入っている教材を多く見かける。はたして、授業に関係のないキャラクターや動画は、子どもたちにとって、どういう影響を与えるのだろうか?
 せっかく手作りした教材でも、子どもたちは授業の内容よりも、キャラクターや動画に反応をするだろう。子どもも大人も、静止画よりも動画に反応をしてしまうそうだ。果たして、授業の目的から考えるとそれでいいのだろうか?先生方、お分かりだと思う。授業に必要のない情報は、最小限にしましょう!それが子どもの集中力を持続させるコツの一つでもある。
 次回に続く。

0 件のコメント:

コメントを投稿