2011年8月25日木曜日

Тэмдэглэл 24: Нийгэмтэй танилцах хичээл
















   Өнөөдөр би (том хүн) Нийгэмтэй танилцах хичээл буюу цахилгаан станцтай танилцлаа!!
 

 Цахилгаан, эрчим хүч нь бидний амьдралыг тэтгэгч билээ. Улаанбаатарын цахилгааны 70 хувийг хангагч Монголын хамгийн том 4-р станцтай танилцлаа.

Энд ажиллаж буй Японы Сайн дурын 3 ахлах гишүүнээр дамжуулан станцтай танилцах боломж олдсон юм. Тэднээр тайлбар хийлгэн цахилгаан үүсгүүр зуух болон хяналтын өрөө, чулуун нүүрс зэргийг биеэр үзэж танилцлаа. Шатаах зуухны ойр орчим үнэхээр халуун 60 градусаас дээш. Энд тэндээс нь ус халин урсан, байшингийн дотор бороо орсон мэт чийгтэй газар ч байлаа. Техник төхөөрөмжийн дуу нь маш чанга бөгөөд ярих боломжгүй байдалтай газар ч байна .Энд ажиллаж буй хүмүүс үнэхээр хүнд нөхцөлд хуучирч муудсан техникийг сэлбэж засангаа, хамгаалатын малгай өмсөн нүүр нь нүүрсний тортгонд хар болон, хөлсөө урсган ажиллацгаана.

Энэ л хүмүүсийн ачаар бидний амьдрал тэтгэгдэн амьдарч байгааг мэдэрсэн юм. Та бүхэнд сэтгэлийн гүнээс баярлалаа.

 

 「Нийгэмтэй танилцах хичээл гэдэг нь ажил хийж буй бодит хүмүүстэй уулзаж ярилцан тэдний яриаг сонсонгоо ажлын тухай суралцах хичээл юм.

Японд 3,4-р ангиас Нийгмийн хичээл дээр бидний аж амьдралыг тэтгэгч хүмүүсийн ажил хөдөлмөртэй танилцан суралцана. Хог шатаах газар, бохир усыг цэвэршүүлэх газраас эхлээд цагдаа, гал унтраах анги зэрэг янз бүрийн компани үйлдвэр, байгууламжаар хичээлийн шугамаар уг газартай үзэж танилцахаар очино.(5,6-р ангийн хувьд ч гэсэн адил ингэж явах явдал олон бий.)

Танилцах хичээл нь хүүхдүүдийн хувьд ч сонирхолтой их сайн суралцах боломж нь болж өгдөг. 100 сонссоноос 1 үз гэж. Ихэвчлэн хичээлийн хэлбэр нь

Урьдчилсан сургалт, Танилцуулах хичээл (бодитоор танилцах), Дүгнэлт гэсэн хэсгээс бүрддэг.

Урьдчилсан хичээл дээр хүүхдүүд группээрээ өөрсдөө голлон судалгаагаа хийн судалгаа явуулах нь элбэг. Мөн Дүгнэлт дээр Ханын сонин гарган, уулзсан хүмүүсдээ зориулан сэтгэлийн үгтэй захиа бичих, үүнийг ч бас хүүхдүүд өөрсдөө голлон хийх нь олон. Иймээс танилцах хичээл гэдэг нь хүүхдүүд өөрсдөө субьект болон судалгаагаа үргэлжлүүлэх нь олон бөгөөд хүүхдүүдийн эрэл хайгуул хийх юмыг сурч мэдэх сэтгэлгээ нь сайжрахад их үр дүнтэй гэж бодож байна.

Бас өөрсдийн амьдралд нь дэм болж буй хүмүүсийн ажил хөдөлмөрөөс суралцан тэр хүмүүст талархах сэтгэгдэлтэй болж өсөх болно. Хүүхдүүд өөрсдийн эцэг эх садан төрлөөс гадна олон хүний хөдөлмөрөөр тэтгэгдэн амьдарч буйгаа мэдэрч, сэтгэл амар амьдрах болов уу.

Монголд ийм танилцах хичээлийг аль болох олон хийж хүүхдүүдийг нийгмийн амьдрал, хүмүүсийн ажилтай танилцуулан тэднийг хүндэтгэх сэтгэгдэлтэй болгоосой гэж хүсч байна.







24回 社会見学



 今日は大人の社会見学!!

 私たちの生活を支えてくれる、豊かにしてくれる電気。ウランバートルの電力の70%を発電しているモンゴルで一番大きな第4火力発電国有株式会社にいってきた。

 ここでは、現在、シニア海外ボランティアとして日本人が3名勤務している。彼らの案内により、実際に発電している炉や制御室、石炭などを見せていただいた。

 発電炉の周辺は非常に熱く、60度以上の高温。あちこちから水漏れをし、建物の中は、雨が降っているみたいなところもある。機械音も大きく、会話もできない状況のところもある。ここで働く人々は、そんな過酷な環境の中、老朽化の進んだ機械を管理・修理しながら、ヘルメットをかぶり、顔を煤で黒く汚れ、汗水流して働いておられる。

 このたくさんの労働者によって、私たちの暮らしは支えられていることを改めて感じた。そして、彼らに感謝をする。

 

 「社会見学」とは?実際に働く人々にインタビューをしたり、説明を聞いたりしながら、仕事について学習をしていくこと。

 日本では、3・4年生の社会科の授業では、自分たちの生活を支える人々・仕事について学習する。ゴミ焼却場・下水処理場・浄水場をはじめ、警察・消防。様々な会社・工場や施設に学校の授業として、現場を見学しに行く。(5・6年生でも社会見学に出かけることはしばしばある。)

 社会見学は、子どもたちも興味・関心があり、とてもよい学習になる。「百聞は一見に如かず。」よく行われる授業形態としては、

事前学習 ⇒ 社会見学 ⇒ まとめ

「事前学習」では、子どもたちが主体となって調べ学習をしたり、グループ学習をしたりすることが多い。また、「まとめ」は子どもたちが壁新聞を作成したり、働く人々に感謝のお手紙を書いたり、これもまた、子どもたちが主体となってすることが多い。そのため、社会見学は、子どもたちが中心となり、学習を進めるところも多くあり、子どもたちの探究心も育ち、有効的な学習だと思う。

 また、自分たちの生活を支えてくださる仕事を学習することにより、働く人々に感謝する心も育つだろう。子どもたちは、自分たちは親・親戚以外の多くの大人たちに支えられて生活をしていることを知ることにより、子どもたちは安心して、生活できることだろう。

 モンゴルには、社会見学がないと聞く。是非、この授業形態も取り入れて欲しいと思う。

0 件のコメント:

コメントを投稿