2011年10月13日木曜日

Тэмдэглэл 33: Хичээлийн хамгийн чухал зүйл ... Аюулгүйн байдал

Хичээл гээд бодоод үзэхээр, Хамгийн чухал зүйл юу вэ? .... Энэ бол Хүүхдийн аюулгүйн байдал.

Хүүхэд том хүний санаанд оромгүй зүйлийг сэтгэж тэрийгээ үйлдэл болгоно. Тэгээд хүүхэд нь аюултай аюулгүйн байдалыг ухаарч чадахгүй учраас хийх гэж буй үйлдэлээ зөв бурууг шийдвэрлэлгүйгээр хийх нь олон.

Эндээс туршилт явагдах хичээлийг багш тусгайлан аюултай аюулгүйг анхаарах шаардлагатай болж ирнэ. Аюултайн талаас бодож үзэхэд юмыг яаж мэдэх вэ осол болж гэж үзэхэд шууд арга хэмжээ аван шархыг бага дээр нь эмчилж болно. Түргэн тусламжийн анхан шатны зөв мэдлэгтэй байцгаая. Хамраас цус гарахад гарч буй талыг нь даран эсрэг талын гарыг нь өргүүлэн хөдөлгөх. Хэрвээ анхан шатны түргэн тусламжийг сонирхож мэдмээр байгаа багш байвал холбоо бариарай... Хүүхдүүдийн төлөө зөв мэдлэгтэй байцгаая.

За ингээд хамгийн их бэртэлттэй нь биен тамир. Биен тамир нь нэлээн биеийн хөдөлгөөн шаарддаг учир хичээл эхлэхийн өмнө хүүхдийн үйл хөдөлгөөнийг гол чиглэлээ болгон бодож үзээрэй. Тэгээд анхан шатны тусламж хэрхэн үзүүлснээр шархны хэмжээ болон бүрэн эдгэрэлт нь шийдэгдэнэ.

Дарааагийн хичээл бол гэр ахуй бөгөөд хоол хийх юм. Энэ хичээл нь урьдчилан сэргийлэх боломжтой хичээл. Жишээ нь гал хэрэглэх үед ширээний дээр байгаа шатаж болох дэвтэр номыг далд хийх. Ширээн дээрхээ үргэлж цэгцтэй байлгах. Тэгээд ширээн дээр чийгтэй алчуур байлгах, юмыг яаж мэдэх вэ гал гарсан үед хэрэглэх.

Энэ мэтчилэн, осол гарсан тохиолдолд арга хэмжээ авах, урьдчилан сэргийлэхгүй бол болохгүй юм.

Спирт болон шатагч бодис хэрэглэх үед сайн анхаараарай. Ширээний хаана тавих ёстой вэ гэдгийг... Хүүхдүүдэд ч аюултайг тайлбарлан, бүрэн дүүрэн ойлгуулан туршилтаа харилцан хийсэн нь дээр гэж бодож байна. Аливаа туршилт нь хүүхдэд сонирхолтой байдаг ба сургалтын маш чухал хэсэг.

Хүүхдүүдийн төлөө, аюулгүйн байдалыг....








33回 授業で一番大切なもの・・・安全!

 

 授業を考える上で、一番大切なものは何か。。。それは子どもの安全です。

 子どもは、大人が思っている以上にいろんなことを考え、実行をします。そして、子どもは安全や危険に関しての概念が確立していないので、自分がこれからする行動が、危険なのか?安全なのか?判断をすることなく、実行してしまうことが多分にしてあります。

 そこで、授業の中で、子どもが活動をするような場面は特に、教師側が安全・危険に関しての予測が必要となってくるのです。危険予測をすることにより、万が一、事故が起こっても、即座に対応ができ、怪我も最小限度に抑えることができます。

 応急処置法、正しい知識をつけましょう。鼻血が出たら、出ている方の鼻を押さえて、反対の手を挙げ、ひらひらさせる。そんなことしてはいけません。応急処置法、気になる方は連絡を。。。子どもたちのために正しい知識をつけてくださいね。

 さて、授業の中で一番、怪我が多いのは体育。体育は体を激しく動かしますので、授業の前に、子どもの行動を動線として、考えてください。そして、応急処置で、怪我の程度や完治のスピードが決まります。

 次に多いのが理科の実験。これは、ある程度防ぐことができます。例えば、火を使う実験の場合、机の上には燃えやすいノートや教科書は出さない。机の上は、いつも片付けておくこと。そして、机の上には、濡れた雑巾をおいておくこと。これは万が一、何かに火が燃え移った時のことを考えて用意しておくのです。

 このように、事故を防ぐ方法と、事故が起こってしまった時の対処法を一緒に考え、事故に備えなければなりません。

 アルコールランプなど、液体で可燃性の薬品を使う時は、特に慎重に。机のどこに置くべきなのか。。。子どもたちにも危険について説明をし、十分に理解をさせ、実験に取り組んでほしいと思います。実験は子どもたちも興味・関心があり、進んで学習をするため、やる意味は大いにあります。

子どもたちのために、安全な授業を・・・。

0 件のコメント:

コメントを投稿