2011年10月19日水曜日

Тэмдэглэл 35: Цэвэрлэгээг хэн хийх үү?


Энэ удаагийн сэдэв бол Цэвэрлэгээ.

Зураг①

Энэ зураг бол ичмээр болов уу... Сургуулийн төгсөлтийн баярын дараах байдал. Баяр хөөртэй сэтгэл догдолж байгааг ойлгож байна.Оргилуун дарс школад барьж ирэн тэмдэглэмээр байгаа сэтгэлийг ч ойлгож байна.Гэвч хөл хөөр болсны дараа энэхүү дүр төрх (гэрэл зураг②)Юу гэж бодож байна-?Цэвэрлэгээ хийсэн нь цэвэрлэгээний эгч нар байлаа.
Зураг②

 

  Японд бол байж боломгүй явдалд орно.



Японд бага сургуулиас л цэвэрлэгээ болон хогны тухай хичээл заана. Түүний нэг жишээ болгоход, олонхи бага сургуулийн хувьд өдрийн хоолны дараа нийтээрээ (багш сурагчид)сургуулийн цэвэрлэгээ эхэлнэ. Анги танхим бол мэдээж, коридор, шат, тусгай өрөө(дуу хөгжмийн өрөө, кабинетууд гэх зэрэг)ариун цэвэрийн өрөөг хүртэл хуваан авч 20минутаар цэвэрлэнэ. Гүйлтийн талбай, сургуулийн хаалга хүртэл цэвэрлэнэ шүү.



Энэ нь, ямар газрыг аль анги цэвэрлэх вэ? гэдгийг хичээлийн жил эхлэхийн өмнө багш нар ярилцаад хуваан онооно. 1анги нь олон газарт оноогдоно. Оноогдсон газарт хэдэн сурагч яаж цэвэрлэгээ хийх вэ гэдгийг ангийн багш ангийн хүүхдийн тоог бодож үзэн шийднэ. Би болохоор хүүхэд нэг бүрийн ажлын агуулгыг нь бодож үзэн хувиарыг нь солидог байсан.



Өдөр бүр 20минутаат сургууль даяар бүх хүн хийдэг болохоор хүүхдүүд ч хамаг чадлаараа хийхийг хичээнэ. Цэвэрлэгээний үеэр дугарч болохгүй гэсэн уриа үгтэй. Цэвэрлэгээ хийх дэс дараалал нь тодорхой бол ярих шаардлага байхгүй болохоор.



Ангийн цэвэрлэгээний үндэс нь бүгд өөрийн ширээ ба сандалыг хойшлуулж цэвэрлэгээ хийхэд бэлэн болгоно. Ажлын хувиарлалт

    Шүүр тосгуур авчрах 

    Шүүрдэх ба ширээгээ зөөх 

    Ширээ арчих ба ширээ зөөх

    Самбар арчих,хог хаях ширээ арчих гэх мэтээр хувааж байлаа.



1. ①②Шүүрдэх нь хэг эгнээ болон ангиа хуваан булан тохой үлдээлгүйгээр шүүрдэх

2. арчих бэлтгэлхувинд ус авчирч, алчуураа норгох

3. хэсэг нь ангийн тал хэсэгийг арчих

4. ②③хэсэг нь ширээ зөөх ингэхдээ чирэлгүйгээр өргөж зөөх. Ширээг цэвэрлэсэн хэсэгт тавих.

5. ийн үед нь үлдсэн тал хэсгийг шүүрдэнэ.

6. ①②нь үлдсэн хэсгийг шүүрдэнэ.

7. нь хамгийн сүүлд хогийг тосгуурт тосно.

8. алчуураа угаан тал шүүрдсэн хэсгийг арчих

9.  Арчиж дуусаад ширээгээ зөөх.ингэх үедээ ширээний өнцөгийг анхаарах

10.  Алчуурыг сайн угаалгаж заасан газарт хатааж тавиулах. Хубинда усыг асгуулан угаалгах.

11.  Шүүрэнд наалдсан хогийг авхуулах(7хоногт 2оос 3удаа)

12.  хэсэг нь самбар арчих.дуусахаараа ширээний тавцахг арчих.

хогоо цэвэрлэн авч хаяхаар явах.



Гэж дэс дарааллаар хэргжүүлнэ. Дасах хүртэл хугацаа шаардлагатай бловч,дасахаараа 15минутанд л дуусгаж сүүлийн 5минут цонх болон шүүгээ арчих цэгцлэх гэх мэтийг амжуулна. Хүүхдүүд сургуульд элсэн орсон үеэс өөрсдөө өөрийнхөө сургуулийг цэвэрлэх. Цэвэрлэгч хүний нүдээр хогийг яах уу?  Гэсэн бодол тээхээр хүмүүжүүлж байгаа учраас хогийг дураараа анги танхим болон коридорт хаях явдал байхгүй. Зам дээр ч хаяхгүй юм.Та бүхэн юу гэж бодож байна?



Та нарын сургууль ямар вэ, Цэвэрхэн үү?Бохир заваан сургуулиас хэн ч байсан цэвэрхэн сургууль сайхан биздээ. Цэвэрхэн ариун цэврийн өрөө сайхан биздээ. Ингэхийн тулд бидний чадах зүйл юу вэ?

Би ганцаараа хийчихлээ гэж...биш юм шүү.Хүн бүр тус бүрдээ бодож хэрэгжүүлбэл бохирдохгүй биздээ. Бодсоноо хэрэгжүүлцгээе. Бодсоноо хэрэггүүлж чаддаг хүүхдийг хүмүүжүүлцгээе!





35回 掃除は誰がするの?



 今回のテーマは、掃除。

この写真①は、恥ずかしいことに、、、卒業式後の様子だ。うれしくてはしゃぎたくなる気持ちはわかる。シャンパンやチョコレートを持ってきて、お祝いしたくなる気持ちもわかる。しかし、はしゃいだ後は、この有り様(写真②)。どう思いますか?掃除したのは、掃除のおばさんたちでした。(ご苦労様でした)

 日本では考えられない光景です。

日本では、小学校の時から掃除やゴミについて勉強をします。その一つとして、多くの小学校の場合、給食の後に全校一斉に(16年生の子どもたち全員+全教員)学校の中を掃除します。教室はもちろん、廊下・階段・特別教室(音楽室や家庭科室・理科室など)・トイレまで分担し、掃除を20分間します。運動場や校門なども掃除しますよ。

これは、どの場所をどこのクラスが掃除するのか?そういうことを新年度が始まる直前に、先生たちで話し合い、分担します。1クラス複数の箇所を担当。担当になった場所に子どもを何人で掃除をしてもらうか?どのように掃除をするのか?は担任が、自分のクラスの子どもたちの人数を考えてします。私は、子どもひとりひとりの仕事内容まで、しっかりと決め、ローテーションで役割は変わっていました。

毎日20分間、学校にいる人は、全員、掃除するので、子どもたちも一生懸命に掃除をします。無言掃除が合言葉。掃除する手順・担当が決まっていれば、話す必要はないですからね。

教室掃除の基本は、掃除が始まる前に、全員が自分の机といすを後ろにさげ、すぐに掃除を始めることが出来るようにしておきます。仕事分担は、①箒と塵取り ②箒と机運び ③雑巾がけと机運び ④黒板掃除とゴミ捨てと机拭ききということにしていました。

1.      ①②箒担当が一列になり、教室の半分を隈なく掃く。

2.      ③は雑巾がけの準備(バケツに水を汲んできて、雑巾を絞る)

3.      ③が教室半分の床を雑巾がけ

4.      ②③は机運び。引きずらず、持ち上げて運ぶ。机を掃除した教室半分にすべて置くこと。

5.      ④の時に①は、動いた机の後を箒で掃いていく。

6.      ①②は再び、残り半分を隈なく掃く。

7.      ①は最後に塵取りでゴミを取る。

8.      ③が雑巾を洗い、残り半分の床を雑巾がけする。

9.      雑巾がけが終わったら、机をもとの位置に戻す。

その時に、机の列(縦横)をそろえること。

10.   雑巾はしっかりと洗い、指定の位置に干す。

バケツの水を捨て、洗う。

11.   箒に着いたゴミは、定期的(週2回~3回)に取る。

指定の位置に片付ける。

12.   ④の人は、黒板を丁寧に消す。

終わったら、机の上を拭く。

①の人がゴミを取り終えれば、ゴミを指定の場所に捨てに行く。

と、いった手順で行う。慣れるまでは、時間がかかるが、慣れてくると15分くらいで出来、残りの5分を窓枠やロッカーなどを拭くことができ、教室はよりきれいにすることが出来ます。

 子どもたちは、入学当時から自分たちの学校は自分たちで掃除をする。掃除をする人の気持ちになって、ゴミをどうするか?考える教育を受けているので、ゴミを意図的に教室や廊下などに捨てることはありません。路上に捨てることもありません。
 みなさんはどうでしょうか?

 自分たちの学校はどうですか?きれいですか?
汚い学校よりも誰だってきれいな学校がいい。きれいなトイレがいい。

そのために出来ることはなんですか?

自分一人がしたって。。。。ではないですよ。一人一人が考え、実行すれば汚れることは少なくなりますよね?考え、実行していきましょう。そして、考え、実行できる子どもたちを育てましょう!




0 件のコメント:

コメントを投稿