2012年1月25日水曜日

Тэмдэглэл 59: МУБИС дээр зохион байгуулагдсан багш нарын мэргэжил дээшлүүлэх сургалт

11 сарын 10-14 өдрүүдэд бүх аймгуудаас ирсэн багш нарт зориулсан сургалт МУБИС-ийн багшийн сургууль дээр зохион байгуулагдлаа. Энэ удаад би багш нартай хамтран цөөн цагийн хичээл хийх боломж олдсон юм.
Одгэрэл багштай хамтран Японы “Хичээл судалгаа, үнэлгээ”-ний талаар 3 цаг танилцууллаа.


 Хичээл судалгааг “Сайхан хоол”, “Шүдээ угаах” гэсэн 2 сэдвээр зохион байгуулсан нь үр дүнтэй боллоо. Багш нараа багаар ажиллан саналаа солилцон илтгэл тавилаа. Ялангуяа “Шүдээ угаах” тухай удирдамж гаргасан баг нь өмнөх хичээл дээрх “гар угаах” тухай дуунаас санаа аван шүд угаах дууг зохиочихлоо. Ангид байсан багш нар бүгд оролцон хамтдаа дуулцгаан хөгжилтэй байлаа. Бүгд идэвхтэй оролцож чадах хичээл гэдэг гайхалтай биз дээ, багш нараа.

 Үнэлгээний тухайд ойрын хугацаанд танилцуулъя гэж бодож байна. Оролцогч багш нар энэ сэдвийг идэвхитэй сонсож нилээн асуултууд тавьж сонирхож байсан.

Мөн Нэргүй багш болон Нацагдорж багштай хамтран зургийн хичээлийн хөтөлбөрийг тус бүр 1цаг заав.

Би тосон харандаа, зургийн хэрэгсэл болон цаасан нугалбарын хичээлийг танилцуулан явууллаа. Японд бол 1-р ангийн зургийн хичээл нь дараалан 2 цагаар ордог.

Энэ удаагийн хичээлийн сэдэв бол ”Акварум”.

Багш нар сурагч болон өөрсдөө бүтээл хийхээр болсон юм. Багш нар маань өөр өөрийнхөөрөө хичээнгүйлэн хийцгээж байлаа. Хичээн хийж буй хүний царай нь гэрэлтэн тодрох бөгөөд сэтгэл нь ч тайван байх учиртай...

Сэтгэлээсээ хийсэн бүтээл учраас л бүгд л өөр өөрийн онцлогтой давтагдашүгй бүтээлүүд хийцгээлээ.

  Багш нараа, та бүхэн хүүхдүүддээ чөлөөтэйгээр сэтгэх чөлөөтэйгээр өөрийгөө илэрхийлэх зургийн хичээл явуулаарай.
Улирлын амралтаараа цаг гарган хотод ирэн өөрийгөө хөгжүүлэх сургалтанд хамрагдаж ур чадвараа дээшлүүлсэн багш нарт хувиасаа талархал илэрхийлье.







59回 大学での教師研修



 1110日~14日までモンゴル全土から研修希望の先生方が、教育大学教師学部でも行われた。今回は、少し授業を大学の先生方と一緒にさせていただきました。

 オドゲレル先生とは、授業研究・評価について3コマ。日本での授業研究や評価について、紹介をさせていただきました。

授業研究は、2テーマに分かれてのワークショップ。これは非常に良かった。どのグループも協力して、アイデアを出し合い、発表をした。特にすごかったのは、「歯磨き」について、指導案を考えたチーム。前時に手洗いの替え歌を紹介したことを参考に、歯磨きの替え歌を作っちゃいました。クラスにいた先生方も一緒に歌って大盛り上がりでした。みんなが参加できる授業って素晴らしいでしょ?

評価については、近いうちに紹介をしたいと思います。

参加された先生方は、真剣に聞かれ、質問もたくさん出ました。

他にも授業をさせていただきました。

ネルグイ先生とナツガドルジ先生とは、図工の授業案を各1コマ。こちらは、クレパス・絵の具・折り紙を使っての授業紹介と実践をしました。日本では、1年生の図工の時間(2時間連続)で行っていた授業です。今回のテーマは「アクアリウム」。

先生方には、子どもに戻っていただき、創作活動をしていただきました。先生方は、自分の作品作りに一生懸命。思い思いの作品を作りました。一生懸命に作るときの人の顔、キラキラしていて、活き活きしているんですよ。そして、心も穏やかなはず。。。

同じ作品は一つとしてない。心のこもった作品が出来ました。いいでしょう?

 先生方、子どもたちの自由な発想を、自由に表現できる図工の授業を、子どもたちによろしくお願いいたします。

 学期休みに、わざわざ首都まで上がってきて、研修を受けようと思う、先生方の気持ちが、私はすごいと思いました。時間と費用を懸けてでも、教師としてのスキルを磨こうと思う心が、素晴らしいと思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿