2011年12月20日火曜日

Тэмдэглэл 49: Их сургууль дахь ---- биеийн тамирын хичээл----




  2долоо хоногт 1өдөр,1курсын оютнуудын биеийн тамирын хичээлд Тамир багштай хамт оролцож байгаа. Агуулга нь Японы бага сургуулийн биеийн тамирын хичээлийг жишээ болгонтуршиж үзэх. Өөрөөр хэлбэл Японы бага сургуулийн хичээлийг танилцуулах тайлбар хийж байгаа юм. Одоо бол голдуу тоглоомоор наадах дасгалыг танилцуулж байгаа. Миний монгол хэл ойлгохдохгүй үед Тамир багш зогсолт гүйгээр тайлбарлаж өгдөг. Гайхам шигтай тайлбар байдагт баярлалаа. Үгээр илэрхийлж чадахгүй үедээ би хөдөлгөөнөөр үзүүлэн хичээлий гүргэлжлүүлдэг.

Оюутнууд цаг бүрт сонирхон хичээлд оролцож байгаа. Хүүхэд мэтээр инээмсэглэн хичээлд оролцож байгаад нь юунаас илүү баярламаар. Тэгээд оюутнууд коридорт зөрөх үедДараа хэзээ вэ? Юу хийх вэ?хэмээн асуухад нь би басгэнэт хиймээр санагддаг юм.

Тэмдэглэл 15: Биеийн тамирын хичээлээсбичсэнчлэн оюутнуудад бас хувцасны тухай ярьлаа. Аюулгүй байдлыг бодохгүй бол сонирхолтой хичээл явуулах боломжгүй гэж.

Оюутнуудтай сүүлийн үед нэг амлалт хийлээ. Багшийг ярих үед доош суух. Сонсох үед бүрэн гүйцэд сонсох. Ялангуяа биеийн тамирын хичээл нь хөдөлгөөнт учир тайлбарыг сонсохгүй бол бэртэж осолдох аюултай учраас. Мөн бүгд ингэж сууснаар багш хүүхэд бүрийн царайг ажиглаж чадсанаар биеийн өөрчлөлт болон ойлгож буйг мэдэх боломжтой. Сурагч ингээж суусанаар аянда гэдэсний булчин, нурууны бжлчинийг чийрэгжэж чадна. Босгож зогсож тайлбар хийснээс дээр хичээл үрдүнтэй. Харин Гадаа хичээл орох үед хүүхдүүдийг нар луу харуулах гүйгээр багшөөрөө харах байдалтай яагаад гэвэл хүүхдүүдийн нүд гялбан анхаарлаа хандуулж чадахгүй учир.
Японд гадаа биеийн тамирын хичээлээс

Биеийн тамирын хичээлд дургүй хүүхэд байж болно. Тийм хүүхэд байвал ингэж хэлээрэй.Чадахгүй байж болно оогэж. Хэрвээ чи хичээж байгаагаа багшдаа харуулах юм бол багш нь зөндөө баярлах болно оо. Тийм болохоор хичээгээрэй гэх мэт хичээхээр үг хэлээрэй.

Биеийн тамирын хичээл ч бус. Чадахгүй ч хичээн зүтгэвэл чадах болно гэдгийг ойлгуулахыг хичээгээрэй. Чадахгүй ч гэсэн хичээснийг нь үнэлж байгааг ойлгуулан мэдрүүлэх. Дургүй болоод орхихгүй хичээн хийх хүүхдийг хүмүүжүүлэхийг зорих хэрэгтэй. Ийм л хүүхэд Монголын ирээдүй болох учраас..

Оюутнуудын биеийн тамирын хичээл ч гэсэн бага ангийн хүүхдүүд мөн адил хөгжилтэй байна гэдэгт итгэлтэй байна. Тамир багшийн мундаг тал нь надтай явуулсан хичээлээ ондоо 1курст орох. Тэр ангийн хичээлийг харсан бас л дажгүй байсан. Бүгд идэвхитэй оролцож байлаа.

Монгол Японы боловсролын байдал өөр. Тийм болохоор японы хичээлийг Монголд тэр чигээрнь нэвтрүүлэх боломж бага. Би Монголд таарах хичээлийг бодон хичээл хийж байгаа.

Тэр хичээлээ туршиж үзэн монгол хүүхдэд таарахаар хийж байгаа үнэхээд таарвал гайхалтай. Үнэтэй хичээлийн хэрэгсэл хэрэггүй юм. Бөмбө, дээс, биеийн тамирын матрас зэрэг үндсэн хэрэгслүүд байвал болох ньтэр. Ялангуяа сонингийн цаас ч гэсэн материал болох учир... Хүүхдүүд амар тайван хичээл явуулах орчинг бүрдүүлэх бас сэтгэл амар хэрэглэх материал ашиглуулахыг хүсч байна.



                             
49回 大学での授業~体育編~



 2週間に1日、1回生の体育の授業を体育教師タミル先生と一緒に行っている。内容は、日本の小学校での体育の授業事例実践だ。簡単に言えば、日本の小学校の授業を解説付きで行っている。今は、主に、ゲーム的な要素を取り入れた運動を紹介している。私のモンゴル語で伝わっていないところは、タミル先生がすかさずモンゴル語で解説をしてくれる。絶妙のタイミングでしてくださるので、感謝している。言葉で伝わらないところは、私がやってみせて授業を進めている。

学生たちは、毎時間、喜んで、楽しんで参加をしてくれている。子どものような、キラキラしたいい笑顔で参加してくれていることが、何よりもうれしい。そして、学生たちも、この時間を楽しみにしてくれているようで、廊下とかですれ違うと「今度いつ?何するの?」と尋ねてきてくれる。俄然、やる気が出るのだ。

「第15回 体育の授業より」でも書いたが、学生たちにも服装のことについても話をした。安全を考えなければ、楽しい授業は出来ない。

学生たちに最近、約束事を作った。それは、先生の説明を聞くときは体育座り(写真)をするということだ。話を聞くときは、しっかりと聞く。特に体育の授業は運動をするので、説明をしっかりと聞かなければ、怪我につながってしまうため、必要なことだ。また、全員がこのように座ることで、先生も全員の顔を見ることが出来、体調の変化や理解の度もわかる。生徒は、このように座るだけで、自然と腹筋と背筋を鍛えることができるのだ。子どもたちが立っている時の指導よりも、授業が充実する。ただ、外で指導する際は、子どもたちが太陽の方に向かないように、先生が太陽の方向に向くようにして、指導をすること。そうすると、子どもたちは眩しくなく、話を集中して聞くことができる。

子どもの中には、運動の苦手な子どももいる。そんな子どもには、先生は言ってあげて欲しい。「できなくってもいいよ」って。そして「頑張っている姿を見せてくれると、先生はうれしい。だから、頑張って欲しいな」という風に、子どもが頑張ろうと思えるような言葉をかけてあげて欲しい。

体育に限ったことではない。できなくっても、努力をすればできるようになるということを学ばせてあげて欲しい。できなくっても、頑張ることが評価されるということを体験させてあげて欲しい。あきらめない子どもを育てていきたい。そして、先生方にはあきらめない子どもを育てて欲しい。あきらめない子どもたちが、将来のモンゴルを作っていくのだから。。。

学生たちが喜ぶ体育の授業。きっと、小学生も喜ぶであろう。

タミル先生のすごいところ。私と行った授業を取り入れ、アレンジをし、1回生の違うクラスでも指導をされているところ。このクラスの授業を見たが、こちらの授業も学生たちは喜んで参加をしていた。いい顔だった。

日本とモンゴルと教育現場の事情は違う。だから、日本の授業をそのままできることは少ない。私もモンゴルに合うように考えて授業をしている。その授業をさらにアレンジし、モンゴルの子どもたちに合うようにしていることは、素晴らしいことだ。

高価な道具は要らない。ボール・縄跳び・マットなどの基本的な運動道具があれば十分なのだ。時には、新聞紙だって立派な運動道具になるのだから。。。子どもたちが安全に体育の授業が出来る環境を、そして、気軽に使える運動道具をそろえてあげて欲しい。



0 件のコメント:

コメントを投稿