2011年12月27日火曜日

Тэмдэглэл 51: Их сургууль дахь ---- Технологийн хичээл ----



Монголын сургуулийн хичээл 40 минут(1,2-р анги 35 мин) байдаг. Хүүхдүүдийн дуртай биен тамир технолгийн хичээл басадил. Японы сургууль нь нэг ангиа бүтэн өдөр хэрэглэх боломжтой бол Монголын сургуульнь үдээс өмнө, үдээс хойш 2-3 анги хэрэглэдэг. Тийм болохоор Японы сургуулиудын адил зураг технологийн хичээл шиг хэдэн цаг зарцуулан бүтээл гаргах боломжгүй юм. Өөрөөр хэлбэл 40 минутанд амжиж бүтээл гаргана гэхэд хэцүү. Багш нар үүндээр бодол болж байгаа болов уу.
 
Ийм нөхцөл байдалыг тунгаан бодожүзэн Их сургууль дээрээ хичээлийн хөтөлбөрийг болов сруулж үзэж байна.Хийнгээ наадацгааяхэмээн нэртэй өөрсдөө цаасан тоглоом хийх санал оюутнуудад дэвшүүллээ. Оюутнууд дотор бэлтгэл ч байхгүй, хийх сонирхолгүйхүн ч харагдлаа.
Цаасан тоглоом үзүүлэнгээЭнүүгээр яаж тоглох вэ?гэж асуутал оюутнууд анххарж буй цаасан тоглоомыг сонирхон Ингэж юм бол уу эсүүлт ийм юм бол уу гэцгээн оролдож эхлэв. Тэгээд тоглох аргыг мэдсэнээр бүр сонирхож ирлээ. Тэгээд битоглоомыг өргөн өөрсдөө хийхийг санал болголоо. Миний муухан Монгол хэлийг нэгнь ойлгон цаас нугалах аргаас бусаддаа зааж өгөв. Сонин нь, эхэндээ ямар чидэвхигүй сонирхолгүй байсан оюутан бусаддаа зааж өгч, хичээлийг сонирхолтой болгож байлаа. Би ийм эрхүүхүүхдүүд хичээлдээ сонирхолтой байвал хичээл маа нь амжилттай боллоо гэж боддог. Хүүхэд хичээлдээ сонирхолгүй идэвхигүй байвал тухайн хичээлийг илүү сонирхолтой болгохаргыг бодож олж хэрэгжүүлэх шаардлагатай. Яавал хүүхэд тухайн сэдвийг сонирхох вэ гэдгийг бодож олох нь хамгийн чухал.

Нэргүй багштай

Энэ удаагийн хичээл нь маш амжилттай болж өнгөрөв.

Технологийн хичээл нь зөвхөнхийснээр сонирхолтой биш юм.Наадахын тулд, хэрэглэхийнтулд хийххэмээн хүүхдэд ойлголт өгсөнөөрхүүхдүүдийн сонирхол төрөн хийгээд үзье гэсэн бодол төрнө.
Жаргал багштай

Оюутнууд өөрсдийн хийсэн тоглоомоо дахин дахин тоглоцгоож байсан. Баярламаар хөгжилтэй байсан байгаад л тийм байгаа. Сайн туршлага болсон болов уу. хүүхдүүдийн түвшинд бодожсэтгэх нь чухал гэдгийг мартаж болохгүй.

 Би бас хичээл явуулж байхдаа их хөгжилтэй байсан. Нэргүй багш Жаргал багш Мандаа багш нартай хамтдаа хичээл явуулсан.
Хичээлээ сайн явуулжгүй явдалд баярласанаа илэрхийлёя.







51回 大学での授業~工作編~



 モンゴルの学校は40分授業(低学年は35分)だ。子どもたちが大好きな体育も工作も同じ。日本の学校では、1教室1クラスのみの使用可能だが、モンゴルは2部制・3部制のため、1教室を2・3クラスが使用している。そのため、日本の図画工作の時間のように複数時間をかけて作品を制作することは難しい。すなわち、40分で1つの作品を仕上げることになる。現場の先生方も悩んでいる。

 そんなモンゴルの状況を考え、大学では工作の授業提案をしている。

 「作って、遊ぼう!」というテーマで、自分たちで折り紙のおもちゃを作ることを提案した。中には、材料すら準備が出来ていない、やる気のない生徒も見受けられた。

折り紙のおもちゃを見せ、「どうやって遊ぶの?」という問いかけをしたら、学生たちは、初めて見る折り紙のおもちゃに興味津々。こう?それとも、こう?とあれこれ遊び方を考え、試してみる。遊び方がわかると、遊ぶことに熱中。適当なところで、おもちゃを取り上げ、自分たちで作れるように指導をした。拙いモンゴル語なのに、理解できる学生がクラスに1人はいる。その人が折り紙の折り方を見て、みんなに解説をしてくれた。

不思議なことに、最初に投げやりな態度を取っていた学生ほど、こういう役をしてくれ、クラスをまとめてくれる。よくも悪くもムードメーカーなのだ。私は、彼女たちのような学生・子どもたちが授業に興味をもってくれれば、授業は成功だと思っている。興味・関心を子どもたちが示さなければ、示してくれるような授業の展開を考え、実行すればいい。子どもに興味・関心をもたす仕掛けを考えるのも授業を考える大きなポイントの一つだ。

今回は彼女たちの活躍により、授業は大成功だった。

工作は、ただ作るだけでは面白くない。「遊ぶために作る」「使うために作る」など目的を子どもたちにもたすことによって、子どもたちも興味。関心が生まれ、「作ってみよう!」って気持ちになる。

学生たちは、自分たちの作ったおもちゃで何度も何度も遊んでいた。うれしくって、楽しくって仕方がない!といったところでしょうか?小学生の子どものようでした。いい経験になったのでは?子どもの目線になることも大切だからね。
私も指導をしながら、よく笑った。ほんと楽しかった。ジャルガル先生・マンダー先生とも授業をした。

授業できることに感謝。

0 件のコメント:

コメントを投稿